hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سرقت منزل را جدي بگيريد

فرمانده انتظامي شهرستان گنبد

سرقت منزل را جدي بگيريد

  در آستانه قرار گرفتن در سال جديد و ايام نوروز و خالي بودن منازل، فرمانده انتظامي شهرستان گنبد به شهروندان جهت پيشگيري از سرقت منزل هشدار داد.

سرهنگ "نادعلي صادقي " به شهروندان هشدار داد تا با رعايت نکات ايمني پليسي از سرقت منزل در تعطيلات نوروزي پيشگيري کنند.
وي با تأکيد به عدم ورود افراد ناشناس به منزل، گفت: از ورود افرادي كه به عنوان مامور پليس، دارايي، شهرداري، كارگر خدماتي، مامور آب، برق، گاز، تلفن و... مراجعه مي‌كنند، پيش از شناسايي كامل، ممانعت و از باز كردن در براي افرادي كه با ساير واحدها كار دارند نيز خودداري کنيد.
سرهنگ صادقي افزود: از ورود افراد ناشناس تحت عناوين سمسار، خريدار ضايعات، فالگير، متكدي و ... به داخل ساختمان ممانعت به عمل آوريد و هنگام اسباب‌كشي يا انجام كارهاي ساختماني كه به باز ماندن درِ ورودي منجر مي‌شود، مراقب تردد افراد ناشناس باشيد.
اين مقام انتظامي يادآور شد: اگر درِ پاركينگ منزل به صورت كنترلي باز و بسته مي‌شود، پس از خروج منتظر بمانيد تا كاملاً بسته شود و توجه افراد را هنگام رفتن به مسافرت جلب نكنيد و  ساعت و تاريخ حركت خود را از اشخاص نامطمئن مخفي کنيد.
وي تصريح کرد: محوطه‌ي بيروني منزل خود را با نصب لامپ، از روشنايي كافي برخوردار سازيد و در صورت امكان از چراغ‌هاي داراي حسگر كه با حركت افراد روشن مي‌شوند، استفاده کنيد و وانمود كنيد هميشه يك نفر در منزل حضور دارد.
سرهنگ صادقي خاطرنشان کرد: اگر مي‌خواهيد به مسافرت برويد يا مجبوريد چند روزي خانه را خالي بگذاريد، وسايل برقي منزل خود از جمله سيستم‌هاي روشنايي و نيز وسايل صوتي و تصويري را به سيستم‌هاي داراي زمان‌بندي مجهز کنيد. اين سيستم‌ها با توجه به زماني كه بر روي آنها تنظيم مي‌كنيد، در طول شبانه روز وسايل برقي شما را به صورت اتوماتيك روشن و خاموش مي‌كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان گنبد در پايان گفت: بهتر است خط تلفن منزل خود را به شماره تلفن همراهتان انتقال دهيد تا در صورت تماس ديگران با خط ثابت منزل، بتوانيد پاسخ داده و هر گونه ظنّي را نسبت به عدم حضورتان خنثي نماييد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد