hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) کوسه‌ها در آب توله سگ‌های خجالتی هستند!

(ویدئو) کوسه‌ها در آب توله سگ‌های خجالتی هستند!

کوسه‌ها واقعاً نمی‌خواهند با ما کاری داشته باشند. شما کوسه‌ها را در فیلم‌ها می‌بینید و آن‌ها هیولا‌های ترسناکی هستند. اما در آب، آن‌ها در واقع توله سگ‌های خجالتی هستند.

با نزدیک شدن نیمکره شمالی به سمت بهار و هجوم میلیون‌ها نفر به سواحل، تیتر اخبار ایالت فلوریدا در جنوب شرقی آمریکا را محتمل‌ترین مکان جهان برای گزیده شدن توسط یک کوسه می‌دانند.

حق با آنهاست، اما در عین حال، کوسه‌گزیدگی به طور کلی بسیار نادر است، واقعیتی که دانشمندان آرزو می‌کنند افراد بیشتری بدانند، به ویژه در میان کاهش جمعیت کوسه‌ها که به شدت نیازمند حفاظت هستند.

گاوین نایلور، یکی از نویسندگان گزارش اخیر در مورد شمارش حملات کوسه‌ها در سال گذشته، می‌گوید: وقتی کوسه‌ها ماهی‌ها را هدف قرار می‌دهند که معمولاً از آن‌ها تغذیه می‌کنند، هر چند وقت یک‌بار، مردم مانع می‌شوند و کوسه‌ها اشتباه می‌کنند.

بر اساس داده‌هایی که او برای آرشیو بین‌المللی حمله کوسه‌های دانشگاه فلوریدا جمع‌آوری کرد، فلوریدا محل وقوع یک چهارم حملات کوسه‌ها در سال گذشته بود، که یک آمار ترسناک محسوب می‌شود؛ و با این حال، این تنها به ۱۶ حمله غیرقابل تحریک، از ۶۹ حمله در سراسر جهان می‌رسد و میلیون‌ها شناگر هر سال به سواحل فلوریدا هجوم می‌آورند.

نایلور به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر کوسه‌ها می‌خواستند به ما حمله کنند، هدف‌گیری افراد بسیار آسان است. آن‌ها کمی شبیه سوسیس‌های شناور هستند.

عرض جغرافیایی نیمه گرمسیری فلوریدا نقطه‌ای است که کوسه‌های زیادی در حرکت می‌کنند و سرشار از مواد مغذی و در نتیجه ماهی برای تغذیه آنهاست. نیو اسمیرنا بیچ، واقع در شهرستان ولوسیا، محل زندگی نیمی از کوسه‌های فلوریدا در سال گذشته به طرز نامطلوبی به عنوان "پایتخت کوسه‌گزیدگی در جهان" شناخته می‌شود.

موج سواران اغلب به سواحل آن سرازیر می‌شوند، جایی که آب‌های تیره دید کوسه‌ها را کاهش می‌دهد و احتمال گاز گرفتن اشتباهی یک انسان را افزایش می‌دهد.

بروس آدامز، ساکن نیو اسمیرنا، که در طول روز‌های موج‌سواری‌اش، برخورد نزدیک با کوسه‌ها را به خاطر می‌آورد و با ابراز تاسف از شهرت بد این موجودات به خبرگزاری فرانسه گفت: کوسه‌گزیدگی مانند سقوط هواپیما است، تکان‌دهنده، اما نادر.

جو میگوئز، یکی از نویسندگان گزارش، گفت: در واقع، بیشتر ما احتمالاً در کنار کوسه‌ها در آب بوده‌ایم، فقط نمی‌دانستیم. او به خبرگزاری فرانسه گفت: آن‌ها واقعاً نمی‌خواهند با ما کاری داشته باشند.

جاناتان کمپبل در حدود ۹۰ مایلی (۱۵۰ کیلومتری) شمال میامی، بیش از ۵۰۰ غواصی را با گروهی از علاقه‌مندان انجام داده است.

او گفت: شما کوسه‌ها را در فیلم‌ها می‌بینید و آن‌ها هیولا‌های ترسناکی هستند. اما در آب، آن‌ها در واقع توله سگ‌های خجالتی هستند.

طبق یک مطالعه اخیر، جمعیت کوسه‌ها از سال ۱۹۷۰ در سراسر جهان ۷۰ درصد کاهش یافته است.

میگوئز می‌گوید: ما باید بیشتر بر حفظ این حیوانات تمرکز کنیم تا اینکه فقط بگوییم کوسه‌ها در آب هستند تا ما را بگیرند.

منبع: فرارو

منبع: faradeed-181697

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد