hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > جو بایدن در پیام نوروزی چه گفت؟

جو بایدن در پیام نوروزی چه گفت؟

امروز من و جیل برای میلیون‌ها نفری که در سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند، بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با انتشار پیامی فرا رسیدن نوروز را به مردم ایران و میلیون‌ها نفر دیگری که فرا رسیدن فصل بهار را جشن می‌گیرند، تبرک گفت.

به گزارش فارس، در پیام جو بایدن آمده است: «امروز من و جیل برای میلیون‌ها نفری که در سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند، بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم. نوروز، زمانِ اندیشیدن، تجدید و تولد دوباره است.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با اشاره به سابقه جشن نوروز در این کشور گفت: «نسل‌های متوالی آمریکایی‌ها، امید این عید را در سراسر سرمین ما گسترش داده‌اند. این امید را در شیرینی‌ و هدایایی که بین اعضای خانواده و دوستان رد و بدل می‌شود، می‌بینیم.  صدای کوبیدن قابلمه [قاشق‌زنی] کودکان و خنده‌های خانواده‌هایی که دور سفره هفت‌سین جمع شده‌اند را می‌شنویم. و آن را زمانی احساس می‌کنیم که گروه‌های مختلف برای تبدیل این جشن به مراسمی پرنشاط در فرهنگ آمریکایی گرد هم می‌آیند – جشنی که روح ملی ما را منعکس می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که امید در پیش است.»

بایدن در این پیام با اشاره به جهان متلاطم و بحران زده کنونی نوشت: «نوروز امسال، در زمان سختی برای بسیاری از مردم فرا می‌رسد، زمانی که بیش از همیشه به امید نیاز داریم. ایالات متحده آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایران که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند می‌ایستد؛ و ما در کنار شرکای خود، مقامات ایران را به خاطر انکار حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد.»

بایدن در این پیام با اشاره به جنگ حماس و اسرائیل و وضعیت بحرانی غزه و ادامه تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه اشاره کرد.

بایدن با انتشار عکس سفره هفت‌سین کاخ سفید، جشن نوروز نشانه پذیرش فرهنگ‌های متفاوت در ایالات متحده آمریکا توصیف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با تبریک نوروز بیانیه خود را پایان داد: «برای همه کسانی که جشن می‌گیرند: عید شما مبارک. آرزوی سالی آرام و پر از شادی برایتان داریم.»

@indypersian

 

منبع: etemadonline-655078

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد