hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بهترین خبر برای استقلالی‌ها در آستانه سال جدید

بهترین خبر برای استقلالی‌ها در آستانه سال جدید

بعد از 2 سال ناکامی در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای، به نظر می‌رسد که این کابوس برای آبی‌ها رو به پایان است.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ استقلال در لیگ بیست‌ویکم توانست با ثبت آمار و ارقام حیرت‌انگیز و بی‌سابقه عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند و براساس قانون، آبی‌پوشان پایتخت باید مستقیماً در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کردند. با وجود رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم و کسب سهمیه آسیایی، استقلالی‌ها نتوانستند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و علت آن‌هم عدم صدور مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت در طول 2 سال گذشته نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کنند که مهم‌ترین علل عدم دریافت این مجوز، مباحثی مانند عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی و البته عدم تفکیک مالکیت بوده است. بی‌انضباطی مالی، یکی از مهم‌ترین ارکان عدم موفقیت آبی‌ها در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای بوده و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر عدم دریافت مجوز حرفه‌ای برای سومین‌سال پیاپی مطرح بود که در این‌صورت، خطر سقوط به دسته‌های پایین‌تر تیم استقلال را تهدید می‌کرد.

تسویه‌حساب بدهی‌های مالیاتی

مدیران باشگاه استقلال در طول ماه‌های گذشته بحث دریافت مجوز حرفه‌ای را به عنوان مهم‌ترین راهبرد کاری‌شان، در دستور کار قرار دادند و بعد از رایزنی‌های انجام شده، تسویه‌حساب‌های مالیاتی انجام شد تا یکی از گام‌های مهم در مسیر انضباط بخشیدن به مباحث مالی باشگاه برداشته شود و در روزهای گذشته، مفاصاحساب مالیاتی آبی‌ها هم صادر شده که آن‌ها براساس پروتکل‌های وضع شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدارک لازم را در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کرده‌اند.

مالکیتی که تفکیک می‌شود

مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام به تفکیک مالکیتی 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت چراغ سبز نشان دادند و با توجه به ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، رایزنی‌ها برای تغییر مالکیت 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال انجام است و براساس آخرین خبرها، در سال 1403 رسماً مالکیت باشگاه از اختیار وزارت ورزش‌وجوانان خارج خواهد شد تا خطر عدم صدور مجوز حرفه‌ای به‌واسطه مالکیت مشترک هم از آبی‌ها دور شود.

شکایت سانتاکلارا، استراماچونیِ شماره دو نشد!

استقلالی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای نیاز به ارائه اسناد مرتبط با تسویه بدهی‌های خود دارند. در این زمینه، مهم‌ترین پرونده‌ای که صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌ها را تهدید می‌کرد، شکایت باشگاه سانتاکلارا از استقلال به‌واسطه عدم پرداخت هزینه انتقال قرضی محمد محبی بود. با توجه به رأی صادره و جریمه آبی‌ها، باشگاه استقلال محکوم به پرداخت 500 هزار یورو شده بود که بعد از رایزنی‌های انجام شده از سوی مدیران باشگاه استقلال، بخشی از این جریمه از محل درآمدهای باشگاه استقلال در فیفا پرداخت می‌شود و بخش دیگر هم از محل درآمد اسپانسرها به حساب باشگاه پرتغالی واریز می‌شود تا با توجه به توافقات صورت گرفته، برخلاف بدهی دردسرساز استراماچونی، تا پیش از موعد یازدهم فروردین‌ماه 1403، تسویه‌حساب کامل با باشگاه پرتغالی انجام شود.

آبی‌پوشان پایتخت که این روزها صدرنشین جدول لیگ بیست‌وسوم هستند و بیشترین شانس را برای کسب سهمیه حضور در لیگ نخبگان آسیا دارند، با حل‌وفصل 3 معضل مهم در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای، در یک‌قدمی دریافت این مجوز قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد که مقدمات حضور دوباره استقلال در رقابت‌های آسیایی فراهم شده و آن‌ها فاصله چندانی تا دریافت مجوز حرفه‌ای خود ندارند؛ مجوزی که در 2 سال گذشته آبی‌ها از داشتن آن محروم بودند!

258 258

منبع: khabaronline-1886107

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد