hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > هجوم خریداران به بازار سکه/ افزایش قیمت طلا رکورد زد

هجوم خریداران به بازار سکه/ افزایش قیمت طلا رکورد زد

اقتصادنیوز: طلا و سکه در آخرین ماه زمستان ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی را ثبت کرد که در این گزارش به آن پرداخته ایم.

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار طلا و سکه در آخرین ماه زمستان ۱۴۰۲ حکایت از رکورد شکنی قیمت ها دارد. در همین راستا فلز گران بهای داخلی تحت تاثیر عوامل بنیادی،طلای جهانی و تقاضای پایان سال نوساناتی را در کارنامه خود ثبت کرده که اقتصادنیوز در این گزارش به آن پرداخته است.

آن طور که شواهد نشان می دهد سکه بازان اولین روز اسفند را با زیان۳۰۰هزار تومانی به پایان رساندند اما در ادامه کام جناح  افزایشی بازار شیرین شد و در هفتمین روز اسفند ماه نرخ سکه امامی به ۳۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با اول اسفند ۷۵۰ هزار تومان گران شده بود.

همچنین قیمت طلای جهانی در اولین روز ماه جاری در حدود ۲۰۱۹ دلار به فروش رسید اما در پایان هفته اول در حول و حوش ۲۰۳۵ دلار  نرخ گذاری شد.

فارغ از این دو مورد قیمت طلا ۱۸ عیار که روز سه شبه ۱ اسفند با ۲ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان بسته شد در روز هفتم به ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان رسید.

این پایان ماجرا نبود و در هفته دوم روند صعودی قیمت ها ادامه پیدا کرد و سکه در پانزدهمین روز به سطح ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت طلای جهانی در روز مذکور بر روی ۲۱۱۴ دلار قرار گرفت و قیمت طلا ۱۸ عیار با ۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله شد.

رشد شارپی قیمت ها در هفته سوم هم تداوم داشت و سکه امامی در نوزدهمین روز اسفند تا سطح ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیشروی کرد.از سوی دیگر نکته جالب توجه  این بود که طلای جهانی در هفته سوم به یک قدمی ۲۱۹۵ دلار رسید.البته طلا ۱۸ عیار هم در نوزدهمین روز در حول و حوش ۳میلیون و ۱۶۲ هزار تومان قیمت خورد.

بررسی دقیق تر نشان می دهد هرچقدر بازار به روزهای پایانی ماه و عید نوروز نزدیک می شد تقاضای خرید  طلا وسکه بیشتر شد و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر  این فلز زرد رنگ داخلی عصر دوشنبه ۲۸ اسفند ماه بالاترین عدد در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد؛ در این روز سکه به ۳۸ میلیون و۷۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز اول اسفند نزدیک به ۶ میلیون تومان گران شده بود‌.

همچنین قیمت طلا ۱۸ عیار روز ۲۸ اسفند ماه در حدود ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان نرخ گذاری شد که نسبت به ابتدای ماه جاری ۴۴۲ هزار تومان رشد کرده است.

از برادر بزرگتر خانواده سکه که بگذریم روند قیمت ها در سایر قطعات سکه هم صعودی بوده است.

براین اساس قیمت نیم سکه اول اسفند در حدود ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و در ۲۸ اسفند با ۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

از سوی دیگر ربع سکه از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سکه گرمی از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به سطح ۷ میلیون تومان رسید.

البته لازم به ذکر است که افزایش قیمت ها در شرایطی بود که حراج سکه از ۱۳ اسفند ماه آغاز شد و تا پایان اسفند ۹ جلسه حراج انواع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا برگزار شده است.

 

منبع: eghtesadnews-635736

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد