به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌ کل بورس تهران صعود کرد. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 28 اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 11 هزار و 992 واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 584 واحد رشد کرد. 

شاخص کل فرابورس 211 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 484 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت لنت ترمز ایران (خلنت)، شرکت ایران تایر (پتایر) و شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، کسرام (شرکت پارس سرام) و پارسیان (شرکت بیمه پارسیان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه)، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 45 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 129 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 44 درصدی به 156 میلیارد تومان رسید.

021227

پیش بینی بورس امروز 

دیروز بورس تهران برای پس از دو روز رشد کرد و شاخص 11 هزار  و 992 صعود کرد. نمادهای فولاد، فملی، وغدیر، وبملت و خودرو بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

روز یکشنبه پس از 7 روز کاری سرمایه حقیقی به بورس وارد شد که رقم آن 228 میلیارد تومان بود. دیروز نمادهای وامید، سجام و اخابر بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. 

بدین ترتیب بورس حال و هوای بهاری پیدا کرد و تعداد نمادهای سبزپوش بازار بیشتر از قرمزها شد. انتظار می‌رود در آخرین روز معاملاتی سال رشد شاخص‌ها ادامه یابد.