hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > استقبال حقیقی از بورس تهران قبل از آخرین روز معاملاتی سال!/ پیش بینی بازار سهام امروز 28 اسفند

استقبال حقیقی از بورس تهران قبل از آخرین روز معاملاتی سال!/ پیش بینی بازار سهام امروز 28 اسفند

اقتصادنیوز: بورس تهران روز یکشنبه با افزایش تراز شاخص‌ هم‌وزن در کنار رشد شاخص کل و کاهش ارزش معاملات خرد مواجه بود. بازار سهام دیروز شاهد ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بود.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل هم‌وزن و رشد تراز شاخص کل بود. بازار سهام پس از کاهش ارزش معاملات خرد سهام در روز شنبه بار دیگر با کاهش ارزش معاملات خرد مواجه است. بورس تهران دیروز با افزایش تقاضای حقیقی سهام و ورود پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت همراه بود.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای با 39.4 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت سیمان با 21.3 میلیارد تومان و صنعت رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با 16.1 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 9 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت خودرو و ساخت قطعات با 7.9 میلیارد تومان و صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با 7.3 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی 30 روز اخیر

ارزش معاملات خرد بازار سهام در هفته قبل تراز 2 تا 6 همتی را تجربه کرده بود. ارزش معاملات خرد سهام روز شنبه با 14 درصد افت به نسبت روز چهارشنبه در سطح 3 هزار و 837 ایستاد و روز گذشته نیز با کاهش 5 درصدی به سطح 3 هزار و 650 میلیارد تومانی رسید. بازار روز یکشنبه پس از هفت روز معاملاتی، شاهد ورود سرمایه حقیقی به سهام بود. دیروز خالص جریان پول حقیقی در بین صندوق‌های درآمد ثابت نیز مثبت بود.

021228

ارزش صف‌های خرید و فروش سهام نیز که در هفته قبل نوسانات سنگینی می‌کرد؛ در دو روز معاملاتی هفته جاری متعادل‌تر شد. روز یکشنبه ارزش صف‌های خرید با 108 درصد افزایش به نسبت روز شنبه به سطح 117 میلیارد تومانی رسید و ارزش صف‌های فروش با 18 درصد کاهش تا 137 میلیارد تومان افت داشت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 20.7 میلیون تومان روز شنبه تا 21.6 میلیون تومان رشد داشت. یکشنبه سرانه فروش هر کد حقیقی کاهش داشت و از 23.9 میلیون تومان به 21.7 میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند.

پیش بینی بورس دوشنبه

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز دوشنبه در تداوم روند صعودی شاخص‌ها در معاملات روز یکشنبه آغاز خواهد شد. بورس تهران در حال حاضر با سیگنال‌های مثبت و منفی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان سطح 3 همتی ارزش معاملات خرد را یک سیگنال مقاومتی مهم برای معاملات امروز سهام در نظر گرفت. بازار سهام در آخرین روز‌ معاملاتی سال با افزایش احتمال صعود شاخص کل مواجه است.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 3 تا 5 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 22 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 21 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

منبع: eghtesadnews-635406

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد