hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > شیرآلات روشویی معمولی بخریم یا پایه بلند

شیرآلات روشویی معمولی بخریم یا پایه بلند

اگر عبارت خرید روشویی را جستجو کرده باشید، حتماً متوجه تنوع روزافزون این لوازم شده‌اید.

یکی از سؤالات رایجی که مطرح می‌شود، این است که شیرآلات روشویی معمولی بخریم یا پایه بلند؟ جهت پاسخ به این پرسش، پس از یک معرفی کلی، ویژگی‌های شیرآلات معمولی و پایه بلند را بیان نموده، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

 شیرآلات روشویی

شیرهای روشویی، گروه بسیار مهمی از شیرآلات هستند که بر روی روشویی نصب شده و نقش مهمی در بهداشت فردی ایفا می‌کنند. این شیرآلات، طراحی متفاوتی نسبت به شیرهای ظرفشویی و حمامی دارند، معمولاً جمع و جورتر هستند و ارتفاع کمتری دارند.

شیرآلات روشویی را می‌توان به اشکال زیر دسته‌بندی نمود:

  • شیرهای کلاسیک (سنتی) و اهرمی
  • شیرآلات هوشمند یا لمسی
  • شیرهای روکار و توکار
  • شیرآلات تک پایه، دو پایه و سه پایه
  • شیرهای پدالی
  • شیرآلات دیجیتالی یا الکترونیکی

علاوه بر موارد بالا، امروزه شاهد دسته‌بندی شیرآلات از نظر رنگ و اندازه نیز می‌باشیم؛ همچنین اقسام گوناگون شیرهای روشویی از نظر مدل و نوع آبکاری با هم فرق دارند.

انواع شیرآلات روشویی از لحاظ اندازه

همان طور که در قسمت قبل توضیح دادیم، اندازه شیرآلات روشویی، می‌تواند معیاری برای دسته‌بندی آنها باشد. در حالت کلی، این لوازم، بسته به مدل، ابعاد مختلفی داشته و میزان فضایی که اشغال می‌کنند، با یکدیگر فرق دارند؛ اما تفاوت بارز در ارتفاع شیرها مشاهده می‌شود؛ به همین دلیل آنها را به دو گروه پایه کوتاه و پایه بلند تقسیم می‌کنند.

شیرآلات روشویی معمولی

پسوند معمولی برای شیرآلاتی به کار می‌رود که اولاً از نوع اهرمی یا کلاسیک هستند؛ ثانیاً در مقایسه با شیرآلات ظرفشویی، پایه و علم کوتاهی دارند. این گروه از شیرآلات به هیچ عنوان مرتفع به نظر نمی‌رسند و با تنوع بسیار بالایی از نظر طرح، رنگ و مدل موجود هستند.

شیرآلات روشویی پایه بلند

برخلاف شیرآلات روشویی معمولی یا پایه کوتاه، شیرهای پایه بلند، ارتفاع زیادی دارند. این ارتفاع باعث می‌شود که بخش قابل توجهی از فضای اطراف شیر خالی بماند؛ در نتیجه دسته شیر به دیوار یا روشویی برخورد نمی‌کند. به همین دلیل این گروه از شیرآلات، روز به روز طرفداران بیشتری می‌‌یابند و به خصوص برای روشویی‌های کابینتی استفاده می‌شوند.

تفاوت‌های شیرآلات روشویی پایه کوتاه و پایه بلند

 بدیهی است که تفاوت اصلی شیر روشویی معمولی با پایه بلند به ارتفاع پایه آن مربوط می‌شود. بیان این نکته نیز لازم است که این دو محصول از نظر عملکرد و ویژگی‌هایی مانند رنگ، تفاوتی با هم ندارند؛ هر کدام با تنوع بالایی از لحاظ مدل تولید می‌شوند؛ اما معمولاً شیرهای پایه بلند از نوع کلاسیک نیستند.

به منظور مقایسه بهتر و رسیدن به یک پاسخ صحیح برای سؤال مطرح شده در ابتدای نوشتار، به بیان سایر تفاوت‌‌های بین دو کالای مورد بحث، می‌پردازیم:

سایز علم شیر

به احتمال زیاد با مشاهده ظاهر شیرآلات روشویی پایه بلند، نتیجه می‌‌گیرید که پایه مرتفع این شیرآلات، آنها را از داشتن علم بلند بی‌نیاز می‌کند. این سخن تا حد زیادی صحیح است و عموماً علم شیرهای روشویی پایه کوتاه، بلندتر به نظر می‌رسد؛ اما گاهی اوقات نیز شاهد هستیم که علم یک شیر پایه بلند با علم شیر پایه کوتاه، تقریباً هم اندازه است.

زیبایی

یکی از مزایای مهم شیرآلات روشویی پایه بلند، ظاهر لوکس و مینیمال آنهاست؛ علاوه بر این همان طور که پیشتر توضیح داده شد، این شیرها فضای کمتری از روشویی را اشغال می‌کنند که امروزه یک امتیاز به شمار می‌رود.

به طور کلی وقتی صحبت از زیبایی ظاهری به میان می‌آید، اغلب افراد شیرآلات پایه بلند روشویی را انتخاب می‌کنند؛ اما این مسئله کاملاً سلیقه‌ای است.

از طرفی در هنگام انتخاب شیرآلات روشویی، باید تناسب طرح، مدل و اندازه آنها را با محل نصب در نظر گرفت. شاید برای برخی روشویی‌های معمولی کوچک، به خصوص مدل‌هایی که در گوشه دیوار قرار می‌گیرند، یک شیر پایه کوتاه شیک، مناسب‌تر باشد. در کل نصب شیر پایه بلند بر روی روشویی‌هایی که سایز کوچکی دارند، موجب پاشیدن آب به دیوارها می‌گردد.

کاربرد

هر چند که شیرآلات پایه بلند و پایه کوتاه روشویی را نمی‌توان از نظر عملکرد با هم مقایسه کرد؛ اما از لحاظ کاربرد، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

مهم‌ترین کاربرد شیرآلات روشویی پایه بلند، نصب آنها بر روی روشویی کابینتی است. از آنجا که این روشویی‌ها حالت روکار دارند، نصب روشویی پایه کوتاه، باعث می‌شود که مدام دسته شیر به بدنه سینک برخورد کند. از طرفی شکل ظاهری شیر پایه کوتاه با روشویی‌های کابینت‌دار که ظاری مدرن و تاحدودی فانتزی دارند، سازگار نیست.

علاوه بر آنچه گفته شد، نصب شیر روشویی باعث می‌شود که در هنگام شستن دست‌ها فضای بیشتری در اختیار داشته باشیم؛ همچنین خالی ماندن اطراف شیر، امکان نصب قفسه یا آینه بزرگتر را فراهم می‌کند.

قیمت

در حالت کلی با توجه به اینکه شیرآلات روشویی پایه بلند، مدرن‌تر بوده و طراحی پیچیده‌تری نیز دارند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. زیبایی و محبوبیت این گروه از شیرآلات نیز بی‌تأثیر نمی‌باشد؛ البته در حالت کلی، تفاوت قیمت این دو کالا چندان محسوس نیست که باعث شود، از خرید شیر پایه بلند، صرف نظر کنید.

لازم به توضیح است که عوامل گوناگونی از جمله کیفیت قطعات داخلی، کیفیت ساخت بدنه، همچنین محل تولید و برند محصول بر قیمت شیرآلات تأثیر می‌گذارند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که یک شیر روشویی پایه بلند شیک و باکیفیت ایرانی در مقایسه با یک شیر روشویی پایه کوتاه خارجی، ارزان‌تر باشد.

شیرآلات روشویی معمولی بهتره یا شیرآلات روشویی پایه بلند

 

اگر قسمت‌های قبل را با دقت مطالعه کرده باشید، احتمالاً به پاسخ سؤال شیرآلات روشویی معمولی بخریم یا پایه بلند، رسیده‌اید؛ شاید هم هنوز تردید داشته باشید که کدام یک از این‌ها برایتان بهتر است. از این رو چند راهنمایی کلی ارائه می‌دهیم:

  • اگر از روشویی کابینتی استفاده می‌کنید، بهتر است، یک شیر پایه بلند برای آن انتخاب نمایید.
  • برای روشویی‌های معمولی سایز بزرگ نیز معمولاً شیر پایه بلند، مناسب‌تر است.
  • اگر محل قرار گرفتن روشویی کوچک، اما کاسه روشویی به اندازه کافی، بزرگ است (خیلی کوچک نیست) می‌توانید، بسته به نظر خود از شیر پایه بلند استفاده کنید؛ اما اجباری در این کار نیست.
  • برای روشویی گوشه یا روشویی‌های سایز کوچک، شیر پایه کوتاه، مناسب‌تر است.
  • در صورتی که لوکس و خوش ظاهر بودن شیر روشویی برایتان اهمیت دارد، شیر پایه بلند و اگر سبک دکوراسیون سنتی‌تر را می‌پسندید، شیر روشویی معمولی را انتخاب کنید.
امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد