hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > منطقه آزاد اینچه‌برون امید توسعه گلستان

رئیس اتاق بازرگانی گرگان عنوان کرد:

منطقه آزاد اینچه‌برون امید توسعه گلستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه گام‌های مثبتی در حوزه آموزش به تجار و بازرگانان استان گلستان برداشته شده است، افزود: طی ۱۱ ماه گذشته ۱۰۵ فقره کارت بازرگانی جدید برای بازرگانان استان صادر شده است.

امیر یوسفی در نشست خبری هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار کرد: همه برنامه‌های اتاق برای رفع مشکلات بازرگانان و فعالین اقتصادی با تقویت کمیسیون‌ها است.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباط با کشورهای همسایه با میزبانی از هیئت‌های تجاری در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: طی ۱۱ ماه گذشته میزبان ۱۴ هیئت تجاری خارجی در گلستان جهت بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری بودیم و چهار هیئت تجاری از استان به خارج از کشور اعزام شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه گذشته ۶۴۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۰ میلیون دلار به ۲۷ کشور صادر شده است، ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ وزن ۵۴ درصد و از لحاظ ارزش ۴۶ درصد رشد داشته و بیشترین صادرات به کشورهای ترکمنستان، عراق و قزاقستان است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت مراودات تجاری با کشور پاکستان با جدیدت آغاز و از اولویت‌های اتاق گرگان است، افزود: شاهد رشد ۲۴۸ درصدی صادرات به این کشور بودیم و این روند با دیگر کشورها از جمله ازبکستان هم نیز ادامه دارد.

یوسفی برگزاری دوره‌های آموزشی را یکی از راهکارهای تقویت رویه‌های تجارب در استان گلستان و شهرستان گرگان نام برد و خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماه گذشته ۱۰۵ فقره کارت بازرگانی و ۴۶۵۰ گواهی مبدا صادر شده است.

وی منطقه آزاد اینچه‌برون را امید توسعه استان گلستان دانست و با اشاره با اینکه می‌خواهیم هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های این منطقه ایجاد شود، تصریح کرد: استان گلستان بیشترین متقاضی را در پروازهای مسافری دارد و با ایجاد خط‌های هوایی جدید می‌توان گام‌های بزرگی را در این حوزه برداریم.

این فعال اقتصادی، مشکلات بازرگانان استان گلستان را زیاد عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از این مشکلات تعهد ارزی است و باید با ارائه راهکارهای تاثیرگذار این مشکلات و موانع را کاهش دهیم، اضافه کرد: ایجاد سرکنسول‌گری ترکمنستان در استان گلستان با جدیت پیگیری می‌شود و تحقق این هدف می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

وی در پایان ۱۰ کمیسیون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان را یک ظرفیت ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: اگر از ظرفیت تجار و بازرگانان درست استفاده شود، قطعاً نتایج مثبت آن را در کاهش بیکاری و رونق اقتصادی خواهیم دید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد