hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم؟

چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم؟

با استفاده از هوش مصنوعی قادر هستید کاربردهای گوناگونی را در اختیار داشته باشید. به‌طور مثال، قادر هستید برای تحلیل داده‌ها از هوش مصنوعی کمک بگیرید. از طرفی ‌دیگر می‌توانید برای تشخیص روش‌ها و الگوهای گوناگون از آن کمک بگیرید. همراه ما باشید تا در ادامه نحوه استفاده از این سیستم و یادگیری آن را بررسی کنیم.

 

سوالی که امروز ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده این است که چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم؟ در پاسخ باید گفت که هوش مصنوعی یا همان Artificial Intelligence نوعی سیستم خبره است که توانایی انجام کارهای مختلفی را دارد.

هوش مصنوعی چیست؟

برای درک کامل سوال چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم باید تعریف هوش مصنوعی را بررسی کنیم. باید گفت که AI یا همان هوش مصنوعی یک سیستم آموزش‌دیده‌ای است که عملکردهای گوناگونی دارد. این سیستم پس ‌از دسترسی به منابع بسیار زیادی واحدهای خود را آموزش می‌دهد.

پس ‌از آموزش‌ دیدن این واحدها، هوش تبدیل به یک سیستم خبره شده و توانایی تصمیم‌گیری دارد. به‌طور مثال، می‌توانید به این هوش تصاویری نشان دهید تا براساس تصاویر بررسی ‌شده، نتایجی خاص به شما ارائه دهد.

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم؟

سوالی که افراد زیادی دررابطه‌با هوش مصنوعی از ما پرسیده‌اند این است که چگونه می‌توانیم هوش مصنوعی را یاد بگیریم؟ برای این کار روش‌های گوناگونی وجود دارد. رشته مهندسی کامپیوتر به‌طور تخصصی این موضوع را در دانشگاه پوشش می‌دهد.

اگر علاقه‌ای به شرکت در دانشگاه ندارید، قادر هستید تا در مراکز آموزشی معتبر دوره‌هایی که برای درک هوش مصنوعی وجود دارد شرکت کنید. توجه داشته باشید که بررسی کاربردها و انواع مدل‌های هوش مصنوعی از مهم‌ترین مفاهیمی که باید به یادگیری آن توجه ویژه داشته باشید.

کاربردهای هوش مصنوعی

نکته‌ای مهم که باید برای درک بهتر پاسخ چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم به شما ارائه دهیم، کاربردهایی است که برای هوش مصنوعی وجود دارد. کاربردهای این سیستم خبره بسیار زیاد بوده و در دنیای امروز تأثیر بسیار زیادی گذاشته است. از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تشخیص اجسام یا Object Recognition

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که برای هوش مصنوعی وجود داشته و در پاسخ چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم نیز باید ذکر شود، Object Recognition است. تشخیص اجسام روشی است که در آن هوش‌های مصنوعی با استفاده از الگوهایی که از قبل درست کرده‌اند، جسم‌های مختلف را تشخیص می‌دهند.

به‌طور مثال، زمانی که یک ساعت را در مقابل دوربین متصل به هوش قرار دهید، هوش شروع به تحلیل اشکال و الگوهایی که در جسم ساعت وجود دارد می‌کند. پس ‌از ذخیره‌سازی این الگوها، اگر جسم را دوباره روبه‌روی دستگاه قرار دهید، با تطبیق الگوها امکان تأیید و ردکردن جسم را به شما ارائه می‌دهد.

تشخیص چهره یا Face Recognition

کاربرد دیگری که باید در پاسخ به چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم ذکر کنیم، تشخیص چهره یا همان Face Recognition است. باید گفت که این کاربرد همانند تشخیص جسم بوده و تفاوت‌های کمی میان آن‌ها وجود دارد.

یک سیستم خبره پس‌از بررسی چهره‌های مختلف الگوهایی که در چهره‌های طبیعی و واقعی وجود دارد را تشخیص می‌دهد. سپس با ذخیره‌سازی الگوهای خاص از چهره‌های منحصر به فرد، قابلیت تشخیص و تأیید آن‌ها را ارائه می‌دهد. این موضوع برای ابزارهای امنیتی بسیار کاربردی است.

رباتیک

کاربرد فوق‌العاده جذابی که برای هوش مصنوعی وجود دارد، استفاده از آن در سیستم‌های رباتیک است. رباتیک بحث بسیار مهمی در دنیای امروز است. امروز در شرکت‌های گوناگون برای راحت‌تر کردن امور از ربات‌ها استفاده می‌کنند.

ربات‌ها این قابلیت را دارند که شما را در امور مختلف کمک کرده و تولید ابزارها را برای شما ساده‌تر کنند. برای اینکه قادر به هوشمندسازی ربات‌ها باشید، می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید. این موضوع قابلیت یادگیری و تصمیم‌گیری هوشمندانه در ربات را بهبود می‌دهد.

کمک به اقتصاد و کسب‌وکارها

از مهم‌ترین کاربردهایی که باید در پاسخ به سوال چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم بررسی کنیم، کاربرد این سیستم خبره در کمک به اقتصاد است. شما این قابلیت را دارید که در کسب‌وکارهای مختلف از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها استفاده کنید.

به‌طور مثال، علم داده که از مهم‌ترین روش‌ها برای تشخیص الگوهای اقتصادی و فروشی است، با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین الگوهای خود را ایجاد می‌کند. همچنین این قابلیت را دارید که با کمک هوش مصنوعی نمودارهای ارزی را نیز تحلیل و رفتار آن را پیش‌بینی کنید.

مسیر پیاده‌سازی پروژه هوش مصنوعی چگونه است؟

حال که پاسخ چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم را به‌طور کامل بررسی کردیم، بهتر است مسیری که برای پیاده‌سازی این سیستم عالی و کاربردی وجود دارد را نیز به شما ارائه دهیم. در صورتی‌که به‌دنبال استفاده از هوش مصنوعی هستید، باید قدم‌به‌قدم طی مراحل زیر این سیستم را راه‌اندازی کنید. توجه کنید که به نکات این موضوع هم اهمیت دهید تا کیفیت هوش را افزایش داده باشید.

  • گردآوری داده برای یادگیری هوش
  • توسعه یک مدل هوش مصنوعی
  • استقرار در یک محیط تولید قدرتمند
  • نظارت با استفاده از ابزارهای مانیتورینگ

روش‌های پیداکردن شغل هوش مصنوعی

نکته‌ای که شاید بهتر باشد در کنار سوال چگونه از هوش مصنوعی کمک بگیریم بررسی کنیم، کسب درآمد از هوش مصنوعی است. همان‌طور که در بخش‌های قبلی مشاهده کردید، کاربردهای بسیار زیادی برای این سیستم وجود داشته و می‌توانید در عرصه‌های مختلف از آن کمک بگیرید. از انواع روش‌هایی که برای کسب درآمد هوش مصنوعی وجود دارد باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کسب درآمد ازطریق سفارشی‌سازی آثار هنری و فروش آن‌‌ها
  • کسب درآمد ازطریق تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها
  • استفاده برای روش‌های تریدینگ در بازارهای مالی
  • کمک برای پروژه‌های معماری
  • استفاده برای سهولت پروژه‌های برنامه‌نویسی و طراحی سایت

جمع‌بندی

با استفاده از سیستم‌های خبره و آموزش‌دیده هوش مصنوعی قادر هستید تا پروژه‌های گوناگونی را پیاده‌سازی کنید. به‌دلیل قدرت بالای این هوش در حوزه‌های مختلف، کاربردهای گوناگونی برای آن وجود دارد. از تشخیص چهره گرفته تا کمک به اقتصاد، کمک به پزشکی و توسعه پروژه‌های برنامه‌نویسی. در این مطلب کاربردها و روش‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی را باهم بررسی کردیم.

منبع: https://www.iranicard.ir/blog/foreign-currency-income/make-money-from-ai/

 

منبع: sharghdaily-923762

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد