hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > دسترسی به پلتفرم‌های فیلتر شده از طریق سکوهای داخلی/ ویدئو

دسترسی به پلتفرم‌های فیلتر شده از طریق سکوهای داخلی/ ویدئو

​دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که فعالیت‌هایی آغاز شده تا سکوهای خارجی با ابزارهای فنی و در راستای قوانین و چهارچوب کشور فعالیت کنند و نمونه‌های آزمایشی آن نیز موفق بوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه برنامه‌ای در پاسخ  به وعده دسترسی به سرویس‌های مسدود شده اعلام کرد که فعالیت‌هایی آغاز شده تا سکوهای خارجی با ابزارهای فنی و در راستای قوانین و چهارچوب کشور فعالیت کنند و نمونه‌های آزمایشی آن نیز موفق بوده است.

محمدامین آقامیری در این مورد گفت: «سکوهای داخلی با استفاده از ابزارهای فنی و متخصصان توانسته‌اند سکوهای خارجی را در راستای چهارچوب قوانین و مقررات در دسترس قرار دهند. این کار هنوز در مرحله آزمایشی است و به صورت گسترده امتحان نشده است.»

محمدامین آقامیری در گفت‌وگو با صداوسیما، با اشاره به در دسترس قرار گرفتن سکوهای فیلترشده برای مردم اعلام کرد: «در ساز و کار قبلی قرار بر این بود که خود سکوی خارجی تعهد بدهد و سکو در اختیار مخاطب داخلی قرار بگیرد. باتوجه به یک‌سال گذشته که پیشرفتی در این حوزه نداشتیم، دو راهکار جایگزین پیشنهاد شد.»

به گفته آقامیری سکوهای خارجی در سه حالت قرار دارند؛ در دسترس، تحریم یا مسدوداند. براساس توضیحات او قرار شد سکوهای تحریمی مجوز ابزارهای تحریم‌شکن در اختیار داشته باشند تا درنهایت دراختیار مردم قرار بگیرند.

طبق گفته او درباره سکوهای مسدودشده هم‌، شرکت‌‌های دانش‌بنیان با ابزارهای فنی می‌توانند در چارچوب قوانین مقررات کشور، سکوها را دراختیار مخاطبان قرار بدهند که این کار در حال آزمایش است.

او در این مورد گفت: «چیزی که برای ما اهمیت دارد پیاده شدن قوانین و مقررات است. شرکت‌های دانش بنیان توانستند ساز و کاری بگذارند تا قوانین ما پیاده‌سازی شود تا بدون تعهد سکوی خارجی در دسترس مخاطب ایرانی قرار بگیرد. تا الان چند نمونه سکو از نظر سرعت، کیفیت و عملکرد آزمایش شد و نتیجه مثبتی داشت.  ما درحال پیگیری اتمام آزمایشات این سکوها هستیم.»

یک سال از حکم رئیس جمهوری و انتخاب محمدامین آقا میری به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی می‌گذرد. یکی از موارد مهم حکم او در این سمت این بود که ابراهیم رئیسی از او خواسته بود تا «بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی با تاکید بر ارزش‌های دینی و انقلابی و توجه به اقتضائات نوین فضای مجازی» را به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی خود در نظر بگیرد. حالا بعد از این مدت اتفاقی در سیاست‌های فیلترینگ کشور نیفتاده و با وجود وعده‌های بسیار برای بازگشایی سرویس‌های فیلتر شده نظیر یوتیوب، گوگل‌پلی و … همچنان این سرویس‌ها فیلتر هستند.

منبع: sharghdaily-923729

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد