hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > یکه تازی سکه بازان در ایستگاه آخر؛ بازار خرید سکه داغ شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 27 اسفند 1402

یکه تازی سکه بازان در ایستگاه آخر؛ بازار خرید سکه داغ شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 27 اسفند 1402

اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات نقدی روز گذشته مسیر صعود را دنبال کرد و صبح امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی را بروزرسانی کرده و هر قطعه از این فلز زرد رنگ را با رقم ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان درج کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان این روز ها در حالی به ایستگاه پایانی سال ۱۴۰۲ نزدیک می شوند که نگاهی به روند قیمت ها از اواخر هفته گذشته تا روز شنبه ۲۶ اسفند ماه حکایت از تداوم روند صعودی قیمت سکه امامی دارد.

بر این اساس آنطور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده این فلز زرد رنگ داخلی که روز بیست و دوم ماه جاری در حول و حوش ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد بود روز گذشته به ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

البته این پایان ماجرا نیست و آن طور که معامله گران مدعی هستند در بازار پشت خطی شنبه شب هم تقاضا برای خرید سکه زیاد بوده است.

در کنار بازار شبانه، صبح امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی را بروزرسانی کرده و برای هر قطعه از این فلز زرد رنگ را با رقم ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان درج کرده است.

تحلیلگران درباره نوسان سکه دلایل مختلفی را مطرح می کنند اما مهمترین علت این اتفاق از نگاه آنها تقاضای آخر سال است که کفه ترازوی جناح افزایشی را سنگین کرده و موج تقاضا را تند کرده است.

البته در این میان دسته ای دیگر هم می گفتند که عمق بازار کم شده یعنی در واقع تعداد بازیگرهای بازار کاهش پیدا کرده است. برای همین در بازار گوشزد می‌شد در این شرایط احتمال اینکه بازار دست نوسان‌گیر بیفتد و شانتاژ شود زیاد است. این عده از فعالان بازار به تازه وارد ها هشدار می دادند مراقب باشید که نقره داغ نشوید.

به گفته این دسته در شرایط کنونی بخش مهمی از تقاضا‌های مسافرتی دلار از طریق معاملات رسمی و هم از طریق بازار غیررسمی برطرف شده و عمده بنگاه‌های اقتصادی که با ارز سروکار دارند نیز اکنون حساب سالانه خود را تسویه کرده‌اند در نتیجه تقاضای قابل توجهی در بازار وجود ندارد که بخواهد زمینه ایجاد روند‌های افزایشی جدید در بازار را فراهم کند.

در شرایط کنونی دو سناریو در مورد قیمت سکه وجود دارد. برخی از معامله گران معتقدند که سکه امامی در روز جاری دوباره تحت تاثیر جو هیحانی و روانی صعودی خواهد شد و پیش بینی می کنند که به ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد رسید. به عقیده این دسته در صورتی که به این مرز برسد و بتواند بالای این محدوده ماندگار شود و تثبیت دهد به تدریج برای شکست مرز ۳۸ میلیون تومان آماده خواهد شد.

در سناریو دوم اگر امروز مرز ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دست برود احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه تا محدوده ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

منبع: eghtesadnews-635255

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد