به گزارش اکوایران؛ بورس تهران آخرین هفته معاملاتی سال 1402 را در حالی آغاز خواهد کرد که بازار سهام اندکی از رشد تراز هفته دوم اسفند ماه فاصله گرفته است. بورس تهران در روز ابتدای هفته گذشته شاهد خروج 48 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و خروج 251 میلیارد تومانی سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته دوم اسفند در تراز 4 همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی هفته قبل کاهش 29 درصدی داشت و روز یکشنبه تراز 2 هزار و 998 میلیارد تومانی را تجربه کرد. روز دوشنبه هفته گذشته سطح ارزش معاملات خرد سهام تا 6 هزار و 148 میلیارد تومان افزایش یافت و بیشترین سطح هفته را به ثبت رساند. در هفته‌ای که گذشت متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 27 درصد کاهش به نسبت هفته دوم اسفند تا سطح 4 هزار و 437 میلیارد تومانی پایین آمد.

برآیند جریان پول حقیقی در هفته چهارم بهمن ماه با تشدید خروج جریان پول حقیقی همراه بود و شاهد خروج 773 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم. در آخرین هفته بهمن شدت خروج جریان پول حقیقی به سطح هزار و 202 میلیارد تومان رسید. در هفته اول اسفند نیز بازار سهام با خروج 875 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود اما در هفته دوم اسفند با تغییر روند معاملات سهامی و ورود هزار و 99 میلیارد تومان پول حقیقی همراه شد. در هفته گذشته نیز شاهد خروج 427 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم.

فلز سرخ در تکاپوی دست‌یابی به کانال 8600 دلاری

021223

بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد کاهش تراز شاخص کل هم‌وزن و افت تراز شاخص کل بود. شاخص‌های سهامی نیمه اول معاملات سهام روز چهارشنبه را با افزایش تراز اندکی به سر بردند و در نیمه دوم معاملات نقشه بازار سهام رفته رفته قرمزتر شد و شاخص‌های سهامی دچار افت تراز شدند. بازار سهام روز چهارشنبه نشان از تداوم فرار سرمایه حقیقی و افزایش عرضه سهام داشت.

بورس تهران هفته دوم اسفند ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 750 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بازار سهام در هفته گذشته شاهد توقف معاملات سهام فرابورس در روز شنبه و یکشنبه بود که روند صعودی شاخص‌های سهامی را دچار اخلال کرد. بازار سهام در سومین هفته اسفند با کاهش تقاضای سهام و خروج جریان پول حقیقی مواجه شد؛ در حالی که هفته دوم اسفند روندی صعودی را آغاز کرده بود. برخی از کارشناسان بازار سهام معتقدند روند شاخص‌های سهامی در سومین هفته اسفند ماه ناشی از اصلاح زمانی صعود شاخص‌ها در هفته دوم این ماه بوده است.

رکورد شکنی فایرا در دی و بهمن ماه 1402