hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ارز شیبا اینو چیست؟ همه چیز درباره قاتل دوج کوین

ارز شیبا اینو چیست؟ همه چیز درباره قاتل دوج کوین

 

شیبا اینو (Shiba Inu) یک نوع ارز دیجیتال است که می‌توانید در فضای معاملات آنلاین به آن دسترسی داشته باشید. قیمت شیبا در سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافت و چندین برابر شد، اما در سال‌های بعد در قیمت‌های بسیار پایینی معامله ‌شد. سال ۲۰۲۲ برای شیبا اینو سال سختی بوده و قیمت آن به شدت پایین آمد. اما در حال حاضر به گفته کوین مارکت کپ یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال جهان محسوب می‌شود. در ادامه به پرسش‌هایی مانند شیبا اینو چیست و چگونه کار می‌کند، پاسخ می‌دهیم و هر آن چه باید در مورد آن بدانید را بررسی خواهیم کرد.

شیبا چیست؟

در ماه اوت ۲۰۲۰ یک بنیان‌گذار به نام ریوشی ارز دیجیتال شیبا اینو را ایجاد کرد، شیبا اینو خود را قاتل دوج‌کوین معرفی می‌کند. مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، شیبا اینو روی یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز راه‌اندازی شده که پایگاه داده‌ای به نام بلاک چین را اجرا می‌کند.

نحوه خرید ارز شیبا

شما می‌توانید ارز شیبا را از طریق صرافی‌های ‌ایرانی و خارجی بخرید و بفروشید. البته کار کردن با پلتفرم‌های داخلی برای کاربران ایرانی راحت‌تر است. نحوه خرید ارز شیبا در بیشتر صرافی‌های ایرانی به یک شکل است ما در این بخش فرایند خرید یک ارز در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس را بررسی می‌کنیم:

ثبت‌ نام: برای خرید هر ارز از طریق صرافی‌های ایرانی باید در آن پلتفرم ثبت نام کنید. در بخش ثبت نام به یک ایمیل و یک رمز عبور قوی نیاز دارید. ایمیل شما باید یک ایمیل فعال باشد زیرا در بخش‌های دیگر ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

احراز هویت: بر اساس قوانینی که از سوی پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران برای تمام صرافی‌ها وضع شده است، تمام کاربران باید قبل از انجام هرگونه معاملات خرید و فروش، احراز هویت کنند. احراز هویت مانع از انجام معاملات صوری و سو استفاده از هویت دیگران می‌شود.

احراز ایمیل کاربری و شماره موبایل: در این بخش شما نیاز دارید تا یک ایمیل کاربری و یک شماره موبایل که به نام خود شما ثبت شده است را احراز کنید. برای احراز ایمیل، کدی که به ایمیل در بخش ثبت نام وارد کرده‌اید را در کادر مربوطه می‌نویسید و برای احراز شماره موبایل، شماره خود را وارد کرده و کدی که به شما ارسال می‌شود را در کادر مربوطه بنویسید.

ارائه اطلاعات هویتی: در این مرحله باید اطلاعات هویتی مورد نیاز را وارد کرده و سپس یک تصویر واضح از کارت ملی خود در قسمت مربوطه بارگذاری کنید. سپس یک تصویر سلفی به همراه کارت ملی و تعهدنامه را بارگذاری می‌کنید. اسناد شما در مدت زمان کوتاهی بررسی شده و بعد از تایید می‌توانید معاملات رمزارزی خود را شروع کنید.

خرید رمزارز: برای خرید هر رمزارزی از طریق صرافی باید کیف پول حساب کاربری خود را شارژ کنید. شما می‌توانید هر مقدار ریالی که قصد دارید را به کیف پول خود منتقل کرده و از طریق آن رمزارز خود را خریداری کنید.

شیبا اینو چه می کند؟

شیبا اینو در واقعیت به چندین نوع توکن تقسیم می‌شود عملکرد کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال را ارتقا دهد، این توکن‌ها به شکل زیر است:

شیبا اینو (SHIB): این ارز پایه پروژه است. ریوشی با عرضه حدود 1 کوادریلیون (برابر با 1000 تریلیون)، 50 درصد را با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز در صرافی یونی سواپ (Uniswap) قفل کرد و سپس 50 درصد دیگر را برای حفظ امنیت به بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین فرستاد. در ماه مه 2021، بوترین بیش از 50 تریلیون سکه شیبا اینو به به صندوق امداد کووید-19 در هند اهدا کرد. مدت کوتاهی پس از آن، بوترین همچنین 40 درصد از کل عرضه شیبا اینو را با انتقال به یک کیف پول مرده برای همیشه از گردش خارج کرد.

لیش (LEASH): دومین توکن در اکوسیستم شیبا اینو، لیش نام دارد که نشان‌دهنده انتهای دیگر طیف اکوسیستم است. توکن Leash برای پاداش دادن به حامیان اکوسیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بون (Bone): توکن در ابتدا به عنوان یک توکن حاکمیت طراحی شده بود، قرار است در شیباریوم برای پاداش دادن به اعتبار دهندگانی که بون‌های خود را استیک می‌کنند و نمایندگانی که حق رای خود را به تایید کنندگان می‌دهند استفاده شود.

آیا شیبا اینو یک سرمایه‌گذاری خوب است؟

با توجه به وجود ریسک‌های قابل توجه و عدم قطعیت در بازدهی، امکان دقیق و قطعی برای اظهار نظر درباره شیبا اینو به عنوان یک سرمایه‌گذاری خوب وجود ندارد. اینکه آیا سرمایه‌گذاری در شیبا اینو مناسب است یا خیر، به عوامل متعددی مانند اهداف شخصی، زمان‌بندی سرمایه‌گذاری، سطح تحمل ریسک و دانش مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد. هر فرد باید با تحقیق و بررسی دقیق شرایط بازار و ارزیابی موقعیت خود، تصمیم مناسب برای سرمایه‌گذاری خود را اتخاذ کند.

 

منبع: sharghdaily-923363

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد