hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بهترین و شنیدنی‌ترین پادکست‌های سفر و گردشگری در نوروز

بهترین و شنیدنی‌ترین پادکست‌های سفر و گردشگری در نوروز

شنیدن پادکست‌های سفر و گردشگری از بهترین سرگرمی‌های مفید در ایام نوروز هستند که اطلاعات زیادی درباره ایران و کشورهای دیگر به ما می‌دهند.

در تعطیلات نوروز یا مسافر هستید یا به دلایل مختلف به سفر نمی‌روید. شنیدن پادکست‌های جذاب و شنیدنی سفر و گردشگری هم در ایام نوروز خالی از لذت نیست، ضمن اینکه اطلاعات زیادی درباره طبیعت و جغرافیا، فرهنگ و ویژگی‌های منحصر به فرد سرزمین‌های دور و نزدیک جهان و نیز کشور زیبایمان در اختیار شما قرار می‌دهند که در سفرهای آینده به کارتان می‌آید. 7 پادکست جذاب به شما معرفی می‌کنیم تا با شنیدن آنها شما هم مسافر شوید.

 

رادیو پا به ‌راه

 

در این پادکست شنیدنی، رسول فاضلی که خود را یک پا به راه می‌داند پای صحبت با بهترین ایرانگردها و جهانگردها می‌نشیند تا آنها ما را با خودشان به نقاط مختلف دنیا ببرند و از تجربیات ناب و شگفتی که در سفرهایشان دیده‌اند، بگویند. فاضلی نکات آموزشی درباره سفر و طبیعت گردی را هم در برخی از اپیزودهایش به ما می‌آموزد که در هنگام سفر و روبه رو شدن با چالش‌های آن به دردمان می‌خورد.

ماجراجویی به دور ایران با دختر موتورسوار، مژگان عمادی/ سفربه سرزمین حکمرانی باد با محسن ادیب/ چالش های سفر زنان از زبان شهرزاد اجتهادی/ سفر به آفریقا با شهرزاد اجتهادی/ بقا در طبیعت با عرفان فکری/ تفنگ، دوربین، طبیعت: محمدعلی اینانلو/ سفر به قبایل بدوی ناشناخته با شهاب چراغی/ من یک بومی هستم/ سفر به شمالگان با مهدی پارسا برخی از اپیزودهای پادکست جذاب پا به راه هستند.

 

رادیو جولون

 

تجربیات سفرها و دغدغه‌های کیمیا خسروی و سالار موسوی در رابطه با سفر و صنعت گردشگری منجر به خلق و انتشار پادکست شنیدنی رادیو جولون در مهر  96 شد. حالا این دو جهانگرد 68 اپیزود تولید کرده‌اند که آخرین اپیزود «کنیا-دروازه آفریقا» نام دارد.

به گفته کیمیا و سالار رادیو جولون محلی است برای گفتن و شنیدن از سفر. هدف جولون ارائه محتوای دسته اول در حوزه سفر به همه افراد جامعه‌ است؛ چه آنهایی که تازه در ابتدای راه هستند و دوست دارند به جرگه سفربروها بپیوندند و چه آنهایی که سال‌هاست در حال سفرند و به دنبال تجربه‌های جدید هستند.

انتخاب تور مناسب/ دور آتش با الکساندر/ بیابانگردی و آفرود/ رویای هیمالیا/ شروع سفر/ گردشگری نجومی/ کشمیر هند/ پرنده‌نگری/ اصول کمپینگ/ کوله سفر نام برخی از اپیزودهای پادکست جذاب رادیون جولون هستند که از شنیدن آنها لذت می‌برید.

 

پادکست کشورگرافی

 

در این پادکست جذاب در هر اپیزود، نیم ساعت میهمان مهدی رحیمی و دوستانش هستیم تا با صدای روزبه کوثری به سفر برویم و به روایت داستان‌های سریالی راجع به کشورهای مختلف جهان با چاشنی طنز و موسیقی محلی و فولکلور گوش کنیم. در معرفی این پادکست می‌خوانیم: «با پادکست فارسی کشورگرافی به کشورهای جهان سفر کنید. به کمک طنز و سونوگرافی ما در این رادیو پادکست فارسی جغرافيايي سعی می‌کنیم شما رو با فرهنگ، تاریخ، جغرافیا و جاذبه های جهانگردی اون کشورها آشنا کنیم و به یک مسافرت شیرین و خیال انگیز ببریم. برای تعبیر خواب ژاپن، افغانستان، ایران، آمریکا، برزیل، آفریقا، شرق و غرب و جنوب و شمال اروپا، کره، عربستان، آرژانتین و همه جا با ما همراه باشید.»

ژاپن (تاناگورا)/ افغانستان(جان پدر)/ ایتالیا (داوینچی)/ هندوستان (گاندی)/ ماداگاسکار (فقر)/ آمریکا (جی لو)/ مکزیک (جشن مردگان)/ آفریقا (ماندلا)/ هلند(آمستردام)/ مصر (اهرام)/ الجزایر (شب خالد)/ عراق (حلبچه)/ استرالیا (کانگورو) نام تعدادی از اپیزدهای پادکست شنیدنی کشورگرافی هستند. کشورگرافی تعدادی اپیزود فرعی هم دارد که از شنیدن آنها بسیار لذت می‌برید و می‌خندید. ورزش‌گرافی، معناگرافی/ حمام‌گرافی/ عشق‌گرافی/ پول‌گرافی/ عمه‌گرافی و سیگارگرافی نام این اپیزودهای فرعی جذاب هستند.

 

پادکست رادیو ماجرا

پادکست رادیو ماجرا

این پادکست شنیدنی در زمینه گردشگری ایران و جهان، محصول لست سکند تورز است و احسان طریقت آن را روایت می‌کند. در معرفی این پادکست می‌شنویم: «رادیو ماجرا، روایت تجربه‌های خاص سفر جهانگردها و ایرانگردهایی است که داستان‌هایی جذاب از جسارت، ماجراجویی، کشف ناشناخته‌ها و سفر به سرزمین‌هایی است که یا تا به حال آنها را نشنیده‌ایم یا مروری بر این روایت‌ها و داستان‌ها می‌تواند جرقه‌ای باشد برای دوباره کشف کردن و تجربه کردن. این ماجراها و تجربه‌های سفر از دل ماجراها و سفرنامه‌های لست سکند بیرون می‌آید و در هر قسمت از این پادکست پای صحبت یکی از این جهانگردها یا ایرانگردها می‌نشینیم و به ماجراها و تجربه‌هایی که از دل ماجراهای مختلف بیرون می‌آید گوش می‌کنیم.»

شیلی سرزمین کویر، جنگل و قطب/ ماداگاسکار، قاره هشتم/ نپال، سرزمین بودا و اورست/ فنلاند، سرزمین بابانوئل/ کلمبیا، سرزمین الدورادو و اسکوبار/ تایلند، سرزمین لبخند/ مراکش، کشور شهرهای رنگی/ اسپانیا، سرزمین ماتادورها/ روسیه، سرزمین تزارها/ مکزیک، قلب فرهنگ لاتین، برخی از اپیزودهای پادکست شنیدنی رادیو ماجرا هستند.

 

پادکست کوله‌پشتی

 

این پادکست شنیدنی حاصل سال‌ها سفر و تجربیات گردشگری مهدی پارسا است که به خاطر عشق به سفر شغل معلمی‌اش را کنار گذاشته و به قول خودش به مسافری تمام وقت تبدیل شده است. او سفر را راهی برای ارتباط با جوامع و فرهنگ‌های مختلف و کسب آگاهی می داند. گزارش‌های صوتی این جهانگرد از سفرهایش که آرشیوی بسیاری غنی در زمینه گردشگری است حالا به اپیزودهای جذاب پادکست کوله‌پشتی تبدیل شده‌اند و شما با شنیدن آنها سفر به سرزمین‌های مختلف دنیا را تجربه می‌کنید و با فرهنگ‌های جدید آشنا می‌شوید.

سفر به رواندا: از آووکادو تا پارلمان زنانه/ سفر به ژاپن: کشور ادب و متانت/ سفر متفاوت به شمالگان روسیه/ سفر به آمازون، بزرگترین جنگل جهان/ سفر به فیلیپین، کشور جزیره‌ها/ سفر به زیمبابوه و آبشار ویکتوریا/ سفر به کرالا، عروس جنوب هندوستان/ سفر به کوبا، نگین دریای کارائیب/ سفر به کنیا، سرزمین حیات وحش/ سفر به ایسلند، تافته جدا بافته از جمله اپیزودهای پادکست کوله‌پشتی هستند.

 

پادکست کوله‌گرد

 

این پادکست به سفر در ایران زیبا اختصاص دارد و به دو صورت پادکست (صوتی) و وی‌کست (ویدیویی) منتشر می‌شود. در معرفی کوله‌گرد می‌شنویم: «تو پادکست کوله‌گرد می‌خوایم کل ایران رو بگردیم، جاهای ناشناخته رو کشف کنیم و از آداب درست سفر کردن بگیم. البته حواسمون به شکم‌گردی هم هست و جاهای بکر رو هم برای عاشقان عکاسی بهتون معرفی می‌کنیم. اگه سفر دوست دارین، کوله خودتون رو جمع کنید و هندزفریتون رو بردارید تا با هم ایران رو بگردیم و بشناسیم. در ضمن آهنگ‌های ضروری هر سفر هم تو پادکستمون معرفی می‌کنیم.

قشم و هرمز/ سفر به مازندران/ اصول کمپینگ/ از چابهار تا زاهدان/  مدرن‌ترین جزیره تاریخی ایران/ سفرنامه ناصرخسرو/ سایکل توریسم، سفر و تجهیزات/ سفر به تهران، پایتخت تاریخی ایران/ سفر به گلستان سرسبز و پر باران/ هیچهایک ( تجربه‌ای خاص از طبیعت‌گردی)/ سفر به آسمان در سکوت کویر و بیابان از جمله اپیزودهای این پادکست شنیدنی و جذاب هستند.  

 

پادکست چرخ و سفر

 

این پادکست حاصل ماجراهای سفر یکساله‌ حمید سلطان آبادیان، عکاس، نویسنده و علاقمند به سفربا دوچرخه به ۱۱ کشور آسیایی هند،بنگلادش، مالزی، اندونزی، تایلند، چین، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان است. او این ماجراهای شنیدنی سفرش را از روی دفتر خاطرات روزنوشت خود بازخوانی می‌کند. این گردشگر سفرنامه مصور این سفر آسیایی خود را نیز در کتابی تحت عنوان «خاطرات دوچرخه» منتشر کرده است.

آغاز ماجرای سفر با دوچرخه/ ورود به هند/ به سوی آگرا/ تاج محل/ عکاسی ممنوع/ ارتباط بدون واژه‌ها/ در بنارس/ در مسیر کلکته/ در روستای پندیشور/ ورود به بنگلادش/ در سایه‌سار درختان تمرهندی/ در مسیر سارابوری/ جبر جغرافیایی/ پیش به سوی کامبوج، عنوان برخی از اپیزودهای پادکست چرخ و سفر هستند.


 

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
لیلا شهبازیان
لیلا شهبازیان

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد