hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > رای مجلس ملی فرانسه/ بساط لباس‌های چینی را جمع کنید!

رای مجلس ملی فرانسه/ بساط لباس‌های چینی را جمع کنید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

 

ابتدا سری به اینستاگرام مگان فاکس همسر شاهزاده هری می‌زنیم که با پستی جدید بروز شده است. سپس در استرالیا بزرگترین بلوبری جهان را مشاده می‌کنیم و در آخر با معمای عفونی ژاپن مواجه می‌شویم.

 

آمریکا؛ بازگشت مگان بعد از ۴ سال به اینستاگرام

بازگشت مگان همسر شاهزاده هری به اینستاگرام پر هیاهو و خبرساز شده است. او آخرین بار در سال ۲۰۲۰ پستی در این شبکه اجتماعی منتشر کرده بود.

نخستین پست دوشس ساسکس پس از ۴ سال درباره برند تجاری جدید در دنیای سبک زندگی است. جالب این که این پست در عرض چند ساعت ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده جدید به حساب کاربری مگان اضافه کرده است.

برند تجاری جدید مورد نظر دوشس ساسکس، شامل کتاب‌های آشپزی، ظروف غذاخوری، پارچه‌های لینن، مواد ژله‌ای، کره‌ آجیل و … است.

 

استرالیا؛ پرورش سنگین‌ترین بلوبری جهان

کشاورزان استرالیایی در نیوساوت ولز موفق شده اند رکورد وزنی و سایزی بلوبری را جا به جا کنند. آنها بلوبری‌ای با وزن بیش از ۲۰ گرم ( ۴/۲۰ ) پرورش داده اند.

این وزن از میانگین وزنی بلوبری‌ها چیزی حدود ۱۰ برابر بزرگتر و به اندازه یک توپ گلف است؛ با قطر حدود ۴ سانتی‌متر. 

کشاورزان استرالیایی می‌گویند با روش‌های سنتی این میوه را پرورش داده اند و تکنیک‌های مدرن در تولید آن دخیل نبوده است. بلوبری غول‌پیکر در حال حاضر منجمد شده است.

 

فرانسه؛ جمع کردن بساط لباس‌های بی‌کیفیت

مجلس سفلی (ملی) در فرانسه تلاش می‌کند ساز و کاری محدود کننده برای برگزاری مراسم نمایش و مد‌های فوری و کوتاه‌مدت تهیه کند. بازار پوشاک فرانسه در حلقه محاصره لباس‌های ارزان وارداتی گیر افتاده است.

این مدها برای محیط زیست آسیب‌زننده و خطرناک است. واردات لباس‌ خاصه از چین با حجم انبوه برای فرانسه قابل قبول نیست و باید محدود شود.

مجلس ملی در پی این است تبلیغات برای منسوجات ارزان وارداتی را ممنوع کند و همچنین جریمه‌ای برای آسیب به محیط زیست در نظر بگیرد تا به این ترتیب بازار پوشاک فرانسه را وادار کند خودی نشان بدهد. 

 

کووید طولانی مدت؟ این اصطلاح را متوقف کنید!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد حالا دیگر وقت آن است تا از واژه ترکیبی کووید طولانی مدت استفاده نکنیم. علائم کووید طولانی مدت چندان بدتر از علائم پس از آنفلوآنزا نیست.

تیم تحقیقاتی کوئینزلند هلث در مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیده آنهایی که پس از یک سال ابتلا به کووید همچنان عوارض این بیماری را با خود دارند خیلی با آنهایی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند فرقی ندارند.

این تحقیقات در حالی صورت گرفته است که سازمان بهداشت جهانی معتقد است کسی که سه ماه پس از ابتلا به کووید با علائم این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، دچار کووید طولانی مدت است.

 

ژاپن؛ افزایش بی‌سابقه عفونت استرپتوکوکی

معمای جدیدی که ذهن مقامات بهداشتی ژاپن را درگیر کرده، افزایش بی‌سابقه عفونت استرپتوکوکی در این کشور است. عفونتی که نرخ مرگ و میر آن ۳۰ درصد است!

دانشمندان درباره بروز و ظهور این وضعیت هشدار داده اند، اما نمی‌دانند علت این آلودگی باکتریایی چیست. موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن هم می‌گوید عوامل متعدد ناشناخته می‌تواند باعث این وضعیت باشد.

عفونت استرپتوکوکی علائمی شبیه به علائم سرماخوردگی با گلودرد خاصه در کودکان ایجاد می‌کند. ژاپن سال گذشته ۹۴۱ مورد از این عفونت ثبت کرده است. این عدد برای دو ماه ابتدایی ۲۰۲۴، ۳۷۸ مورد است!

منبع: sharghdaily-923355

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد