hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > صعود سکه به کانال جدید؛ حرکت رو به جلوی طلا/ وعده فرزین به بازار دلار

صعود سکه به کانال جدید؛ حرکت رو به جلوی طلا/ وعده فرزین به بازار دلار

اقتصادنیوز: امروز ۲۴ اسفند ماه آخرین پنجشنبه سال ۱۴۰۲ بود و قیمت طلا و سکه در سایت اتحادیه طلا و جواهر افزایشی شد. در این میان اظهارات محمدرضا فرزین، سکان‌دار بانک مرکزی در خصوص آخرین وضعیت بازار ارز در بین معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد.

 به گزارش اقتصادنیوز، بررسی حال و هوای بازار ارز تهران در آخرین پنجشنبه سال ۱۴۰۲ گویای آن است که در روزهای نزدیک به عید نوروز تب‌وتاب چشمگیری در میان معامله‌گران غیررسمی وجود ندارد و تسویه‌های پایان سال کم‌وبیش در حال انجام است.

 در این میان اظهارات محمدرضا فرزین، سکان‌دار بانک مرکزی هم در بین معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد. فرزین امروز از بخشی از برنامه‌های بانک مرکزی برای سال جدید رونمایی کرد. طبق گفته‌های آقای رئیس‌کل برنامه‌ریزی بانک مرکزی دستیابی به نرخ رشد نقدینگی ۲۳ درصد با دامنه مثبت و منفی ۲ درصد در پایان سال آینده است.

 به گفته فرزین، برنامه بانک مرکزی برای نرخ تورم در سال ۱۴۰۳، قرارگرفتن نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه پایان سال در کانال ۲۰ درصد است که در این صورت هدف بلندمدت در دسترس خواهد بود.

 البته رئیس ساختمان شیشه‌ای میرداماد در خصوص آخرین وضعیت ارزی کشور توضیحاتی داد و تأکید کرده منابع ارزی بانک مرکزی رشد بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده و میزان ارز عرضه شده به بازار نسبت به سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قابل‌توجه بوده است.

 همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون حدود ۷۸ میلیارد دلار ارز به نرخ حمایتی و غیر حمایتی تخصیص‌داده‌شده که از این میزان حدود ۶۷ میلیارد دلار تأمین و پرداخت گردید. این عملکرد در زمینه تأمین ارز موردنیاز کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

 این تمام صحبت‌های فرزین نبود، او در ادامه وعده داده که در آینده فروش اسکناس ارز مرکز مبادله انجام شود.

 در سمت بازار رسمی (مرکز مبادله ارز و طلای ایران) هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۳ هزار و ۲۵۴ تومان و حواله دلار نیز به نرخ ۴۰ هزار و ۳۴۹ تومان معامله می‌شود.

 قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۳۵ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۴ هزار و ۱۵۶ تومان رسیده است.

 از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به‌روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۷۷۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۹۸۶ تومان است.

 در کنار مرکز مبادله، امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۸۲۲ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۲۵۴ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۸۶۲ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۳۳۵ تومان بود.

 از بازار ارز که فاصله بگیریم امروز قیمت طلا و سکه روند نامتوازنی را تجربه کردند. آن طور که شواهد نشان می‌دهد درحالی‌که قیمت طلای جهانی روی ریل نزول قرار گرفته بود و جوفروش در این بازار شد؛ زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری در آستانه انتشار آمارهای اقتصادی ایالات متحده که اواخر روز منتشر می‌شود، ثابت ماند و می‌تواند شفافیت بیشتری را در مورد زمان اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد. براین‌اساس قیمت اونس طلا امروز در حول‌وحوش ۱۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و در زمان تدوین این گزارش در حدود ۲۱۶۱ دلار معامله شد .

خبر مرتبط
گوش بازار سکه تیز شد؛ خبر مهم از عمان رسید/ قیمت طلا رشد کرد/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
گوش بازار سکه تیز شد؛ خبر مهم از عمان رسید/ قیمت طلا رشد کرد/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

اقتصادنیوز: قیمت طلای جهانی در بازار امروز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳ دلار افزایش یافت؛ اتفاقی که ممکن است نوسانات بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد، اما آیا امروز قیمت طلا، سکه را در مسیر صعود قرار خواهد داد یا بازارساز مانع می‌شود؟

 بااین‌حال قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۳ میلیون و ۹۰ هزار تتومان معامله شد که در مقایسه با روز چهارشنبه ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان گران شده است. همچنین امروز قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه طلا و جواهر نه‌تنها از سد مقاومتی ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد؛ بلکه وارد کانال ۳۷ میلیون تومان شد و به ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. رشد قیمت‌ها در بازار طلا در حالی است که مرکز مبادله این روزها مشغول حراج شمش طلا و سکه است.

 

 

منبع: eghtesadnews-634759

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد