hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > فراز و فرود معاملات سهام در بورس تهران+ نمودار

فراز و فرود معاملات سهام در بورس تهران+ نمودار

اقتصادنیوز: ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر کمتر از هفته پیشین شد که البته یکی از علل اصلی آن اختلال در سامانه فرابورس بود.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد 27 درصد کاهش یافت. یکی از علل اصلی این افت اختلال سامانه معاملات فرابورس در روزهای شنبه و یکشنبه بود. 

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 3 هزار و 325 میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات به 2 هزار و 998 میلیارد تومان رسید.

روز دوشنبه ارزش معاملات خرد سهام به 6 هزار و 148 میلیارد تومان بالغ شد.

 ارزش معاملات در روز سه‌شنبه به 5 هزار و 254 میلیارد تومان کاهش یافت. روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد 15 درصد افت کرد و به 4 هزار و 462 میلیارد تومان رسید. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 437 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 82 میلیاردی هفته پیشین، افت 27 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد پارسیان بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای وپارس، کسرام، شپنا و فملی در رتبه‌های بعدی بودند. 

نماد وپارس نیز بیشترین حجم معاملات را داشت و نمادهای شستا، فاراک، وبملت و خودرو در رده‌های بعدی قرار داشتند. 

روز یکشنبه نیز شاراک در صدر جدول ارزش معاملات بود و خودرو، فولاد، فملی و خساپا در ادامه بودند. نمادهای خودرو، شستا، خساپا، وبملت و فولاد بیشترین حجم معاملات را داشتند.

روز دوشنبه نمادهای خگستر، خساپا و خودرو پرتراکنش نمادهای بورس بودند. 

روز سه‌شنبه نیز نمادهای میدکو، وبانک، خودرو، وبصادر و خگستر بیشترین ارزش معاملات و نمادهای وبصادر، خودرو، وتجارت، وبملت و شستا بیشترین حجم معاملات را داشتند.  

در آخرین روز معاملاتی هفته، نمادهای فن افزار، وپارس، خودرو، کرومیت و وبصادر بیشترین ارزش و نمادهای وپارس، وبصادر، خودرو، شستا و وبملت بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

 

منبع: eghtesadnews-634553

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد