hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > انفجار موشک هنگام پخش زنده تلویزیونی

انفجار موشک هنگام پخش زنده تلویزیونی

یک ویدیو پخش زنده ژاپن نشان داد که موشک ماهواره‌بر شرکت «اسپیس وان» امروز چهارشنبه لحظاتی پس از پرتاب از یک پایگاه فضایی در غرب ژاپن، منفجر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «اسپیس وان» در تلاش بود که تبدیل به اولین شرکت خصوصی ژاپن شود که ماهواره‌ای در مدار زمین قرار می‌دهد. اما این شرکت در پرتاب موشک ۱۸ متری «کایروس» از پایگاه فضایی «کیی» در شهر کوشیموتو، استان واکایاما، شکست خورد.

به نقل از ایرنا، آتش‌نشانان محلی به این پایگاه اعزام شدند. پلیس ژاپن گفته است که تاکنون گزارشی از تلفات دریافت نکرده است. پس از این انفجار، اسپیس وان گفت که «اقدامات پایان پرواز» را اجرا کرده است.

این پرتاب در ابتدا برای روز شنبه برنامه‌ریزی شده بود اما پس از این‌که این شرکت متوجه حضور یک کشتی در بخشی از اقیانوس شد که برای ایمنی لازم بود خالی باشد، به تاخیر افتاد.

به گفته مرکز اطلاعات ماهواره‌ای کابینه ژاپن، این ماهواره‌ قرار بود بخشی از وظایف یک ماهواره دولتی را در نظارت بر تاسیسات نظامی کره شمالی برعهده داشته باشد.

اسپیس وان که سال ۲۰۱۸ تاسیس شد، به دنبال تجاری‌سازی خدمات فضایی با کاهش هزینه‌ها و ارائه پرتاب‌های موشکی با فرکانس بالا است. این شرکت در نظر دارد تا دهه ۲۰۳۰ هر سال ۳۰ موشک به فضا بفرستد.

این شرکت قصد دارد مدت زمان آماده‌سازی پرتاب را به کمتر از یک سال پس از انعقاد قرارداد با مشتریان خود کاهش دهد.

برنامه‌های پرتاب اولین موشک این شرکت که در ابتدا قرار بود حداکثر تا پایان مارس ۲۰۲۲(اسفند۱۴۰۰-فروردین۱۴۰۱) انجام شود، چهار مرتبه به دلیل همه‌گیری کرونا و تاخیر در تامین تجهیرات به تعویق افتاده بود.

۵۸۵۸

منبع: khabaronline-1883809

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد