hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بازار طلا به‌هم ریخت؛ سوخت گران شدن سکه ته کشید؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز 23 اسفند 1402

بازار طلا به‌هم ریخت؛ سوخت گران شدن سکه ته کشید؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز 23 اسفند 1402

اقتصادنیوز: قیمت اونس طلا امروز چهارشنبه و تا زمان تدوین این گزارش ۲۱۵۸ دلار معامله شد که نسبت به‌روز قبل ۱۷ دلار ریزش کرده است. فعالان بازار معتقدند که عقب‌گرد قیمت طلای جهانی می‌تواند امروز به ضرر جناح افزایشی بازار سکه عمل کند.

به گزارش اقتصادنیوز،روز گذشته ششمین حراج سکه طلا برگزار شد و طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا در این حراج و از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۵ قطعه ربع‌سکه ثبت سفارش شده، ۷۸۳۲ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

 همچنین ۴۹۵۸ قطعه نیم‌سکه نیز ثبت سفارش شد که ۳۰۹۵ قطعه با قیمت ۱۹ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان تخصیص داده شد. از مجموع ۶۷۵۵ قطعه تمام سکه ثبت سفارش شده، ۳۰۳۲ قطعه با میانگین ۳۴ میلیون و ۶۸۳ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

 آن‌طور که مرکز مبادله اعلام کرده طی شش جلسه حراج سکه طلا در مجموع ۶۸ هزار و ۴۴۱ قطعه سکه به متقاضیان فروخته شد که شامل ۵۷ هزار و ۷۳۱ قطعه ربع‌سکه، ۷۶۷۸ قطعه نیم‌سکه و ۳۰۳۲ تمام سکه است.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد روز گذشته با وجود برگزاری حراج سکه، قیمت سکه امامی صعودی بود. بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی دیروز با در حول‌وحوش ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. البته در بازار پشت خطی قیمت این فلز زردرنگ داخلی به ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

 در شرایط کنونی برخی از سکه بازان نسبت به‌احتمال رشد قیمت سکه امیدوارند. این دسته می‌گویند خبر مهم پشت خطی بازار شب گذشته تمدید وضعیت اضطراری آمریکا در قبال ایران بود. اگر این خبر امروز چهارشنبه در بازار مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند به بازار نوسان دهد.

 البته برخی دیگر هم معتقدند احتمالاً  سکه در روز چهارشنبه بااحتیاط روانه بازار خواهند شد.  روز گذشته پس از آن که گزارش تورم ایالات متحده چشم‌انداز کاهش سریع نرخ بهره فدرال رزرو را کم‌رنگ کرد آژیر قرمز در بازار طلا به صدا درآمد و فشار فروش در بازار زیاد شد.

 به‌عبارت‌دیگر طلا تا ساعت ۱۵:۰۸ به‌وقت شرقی (۱۹۰۸ به‌وقت گرینویچ) با ۱.۴ درصد کاهش به ۲۱۵۳.۰۵ دلار در هر اونس رسید و از رکورد ۲۱۹۴.۹۹ دلاری که در روز جمعه ثبت شده بود، عقب‌نشینی کرد. البته قیمت اونس طلا امروز چهارشنبه در زمان تدوین این گزارش با ۲۱۵۸ دلار معامله شد که نسبت به‌روز قبل ۱۷ دلار ریزش کرده است.

 فعالان بازار معتقدند که عقب‌گرد قیمت طلای جهانی می‌تواند امروز به ضرر جناح افزایشی بازار سکه عمل کند. در واقع با این اتفاق سوخت دهی به این دسته از بازیگران افزایشی کم خواهد شد و افزایش قدرت کاهشی‌های بازار محتمل است.

 البته برخی هم می‌گویند درصورتی‌که نرخ دلار نزولی نشود این امر ممکن است اثر کاهشی قیمت طلا بر روی سکه را تعدیل کند. در مجموع تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سکه در حال حاضر مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در پیش دارد؛ اما درصورتی‌که طلا بر روی بازار سکه سایه بیندازد احتمال ریزش قیمت سکه تا محدوده ۳۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و حتی پله‌های ابتدای کانال ۳۶ میلیون تومان وجود خواهد داشت.

منبع: eghtesadnews-634403

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد