به گزارش اکوایران، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس هزار و 921 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 163 هزار و 485 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن هزار و 910 واحد پایین آمد و در رقم 735 هزار و 943 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 34 واحد افت کرد و به رقم 24 هزار و 976 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش 146 واحدی داشت و به سطح 134 هزار و 436 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 35 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 65 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت ملی سرب و روی ایران (فسرب)، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) و شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و شرکت ویتانا (غویتا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، ولکار (شرکت لیزینگ کارآفرین) و کطبس (شرکت زغال سنگ نگین طبس) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه میهن (میهن)، شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس (تپسی) و شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 35 نماد صف خرید داشتند و 69 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 222 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 9 درصدی به 334 میلیارد تومان رسید.

021222

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که در هفته اخیر دامنه نوسان شاخص‌های بازار سهام کوتاه بوده است. به عبارت دیگر، در عین تعداد نوسانات زیاد، میزان تغییرات شاخص‌ها کم است. 

دیروز نیز شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای فملی، وبملت، خودرو و شستا تنها هزار و 921 واحد معادل  0.09 درصد رشد کرد.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام 14 درصد افت کرد و به 5 هزار و 254 میلیارد تومان رسید. در چنین شرایطی، شاخص هم وزن نیز ریزش کرد و هزار و 910 واحد پایین آمد. 

بنابراین فاکتورهای عملکردی بازار نشان از غلبه نیروهای نزولی دارند، خصوصا اینکه در نیمه دوم معاملات دیروز بر عرضه بازار افزوده شد و شاخص ریزش بیشتری کرد.