hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کمبود برنج در بازار داخلی در سایه کرونا؛ مردم گرانفروشی‌ها را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند

کمبود برنج در بازار داخلی در سایه کرونا؛ مردم گرانفروشی‌ها را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند

با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان نتظار می‌رود که کالا‌های اساسی خانوار‌ها از جمله برنج کمبود و یا افزایش قیمت نداشته باشد اما بررسی‌های میدانی گویای کمبود و افزایش قیمت است.
این روز‌ها در حالی مسئولان از نظارت بر بازار و طرح‌های تنظیم بازار سخن می‌گویند که شاهد کمبود و یا افزایش قیمت برخی از اقلام اساسی همچون برنج و شکر در بازار هستیم.
با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای خرید مواد غذایی، انتظار می‌رود که اقلام کالا‌های اساسی خانوار‌ها از جمله برنج کمبود و یا افزایش قیمت نداشته باشد.
بررسی میدانی خبرنگار تسنیم از فروشگاه‌های کلانشهر شیراز و مجتمع بازرگانان شیراز (بازار بنکداران)، گویای کمبود یا گرانی قیمت برنج وارداتی در بازار این شهر است که متاسفانه شهروندان برای خرید برنج سرگردان و با چالش جدی رو به رو هستند.
در این راستا با چند تن از شهروندان شیرازی که برای خرید برنج و اقلام دیگر آمده بودند، صحبت کردیم. مهدی رجبی کیانی از شهروندان شیرازی در این باره اظهار داشت: تقریبا 4 روز متوالی برای خرید برنج به تمام فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌ام و متاسفانه موفق به خرید این نوع کالا تا کنون نشده‌ام.
خانم اسماعیلی نیز دیگر شهروند شیرازی، با انتقاد از این روند وضعیت بازار موجود، گفت: بسیاری از مواد غذایی افزایش چشمگیری داشته است در صورتی که مسئولان استانی اعلام می‌کنند هیچگونه افزایش قیمتی نداریم.
برای تکمیل و جویا شدن کمبود و علت افزایش قیمت‌ها به سراغ مسئولان مربوطه استانی رفتیم. محمد ابراهیم صداقت معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 3 هزار تن برنج و شکر در سطح استان توزیع شد و بازهم درخواست سهمیه مجددا و توزیع این نوع کالا از سر گرفته می‌شود.
وی با شاره به توزیع برنج در برخی از فروشگاه‌ها افزود: به دلیل تقاضای زیاد شهروندان و خرید بالای مواد غذایی و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا عرضه محصول برنج کاهش یافته است و تلاش برای رفع کمبود این نوع کالا است.
صداقت با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی در خصوص برنج ابلاغ نشده است، بیان کرد: افزایش قیمت بالای 80 هزار تومان درباره فروش برنج را پرونده تخلف صادر می‌کنیم.
معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس تصریح کرد: طرح نظارتی بر بازار ماه رمضان تا پایان ماه ادامه دارد و شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات را به سامانه 124 اعلام کنند.
رزاق‌منش، رئیس اتحادیه بنکداران شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیمگفت: توزیع برنج تابع تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان برنج است و در شرایط فعلی واردکنندگان حدود 5 هزارتن برنج آماده توزیع دارند که بخشی از آن با هماهنگی مسئولان استان در انبار بنکداران شیراز دپو شده است و جهت توزیع منتظر تامین ارز هستند.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری حدود یک هزار تن برنج در شهر شیراز توسط اتحادیه عمده فروشان توزیع شده است و در کنار این برنج سهمیه بازرگانی دولتی هم حدود سه هزارتن در استان فارس توزیع شده است.
به گزارش تسنیم هفدهم فروردین ماه امسال رئیس کل دادگستری فارس بر لزوم نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها تاکید و اعلام کرد که با نظارت و برخورد مناسب با سوء استفاده‌کنندگان و محتکران برخورد می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: تلاش می‌کنیم با نظارت و برخورد مناسب با سوء استفاده‌کنندگان و محتکران برخورد کنیم و مردم شریف می‌توانند گزارشات خود را در این زمینه به اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صمت اعلام کنند.
با این وجود هنوز مشکلاتی در زمینه خرید برنج و افزایش قیمت  آن وجود دارد که سبب گلایه و انتقاد مردم شده است. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد