hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیشنهاد ویژه بسته بندی مواد غذایی با دستگاه سیل وکیوم

پیشنهاد ویژه بسته بندی مواد غذایی با دستگاه سیل وکیوم

بسته بندی مواد غذایی با استفاده از دستگاه سیل وکیوم، یک روش مدرن و کارآمد است که به شما این امکان را می‌دهد تا غذاهایتان را به صورت حفظ شده و طولانی مدت نگه دارید. این روش، علاوه بر حفظ طعم و ارزش غذایی، از فساد زودرس غذاها جلوگیری می‌کند. به همین خاطر اگر می‌خواهید از فاسد شدن مواد غذایی خود جلوگیری کنید دستگاه سیل می‌تواند گزینه خوبی باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع دستگاه بسته بندی سیل وکیوم بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

دستگاه سیل وکیوم چیست؟

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم یکی از ابزارهای مفید و کارآمد در صنعت بسته بندی و حفظ انواع مختلف محصولات است. این دستگاه با استفاده از فناوری سیل در خلاء (Vacuum Sealing)، که به عنوان یک فرایند بسته بندی محصولات با ایجاد یک محیط بدون هوا و فشار محدود، به حفظ طولانی مدت انواع محصولات غذایی و غیر غذایی کمک می‌کند. عملکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا، دستگاه هوا را از داخل بسته ‌بندی محصول شما جذب کرده و ایجاد محیط خالی از هوا راهی برای یک سیل محکم فراهم می‌کند. سپس، دستگاه سیل وکیوم به صورت خودکار یا دستی، بسته را با یک سیل کاملاً بی‌ هوا و ضد نشت می بندد.

در دستگاه سیل وکیوم با ایجاد خلا، هوای داخل بسته خارج شده و با تزریق گاز های نگهدارنده به داخل شرایط حفظ و نگه داری، ماندگاری طعم، رنگ و شکل و تازگی مواد درون بسته ایجاد می شود. این دستگاه در طیف وسیعی از محصولات صنایع غذایی مانند بسته بندی گوشت ماهی، سبزیجات سالاد، غذا های آماده، سبزی، قارچ، خشکبار، خیار شور و غیره قابل استفاده می باشد. وکیوم کردن ظرف سبب افزایش زمان ماندگاری محصول، اهمچنین سبب کاهش اکسیده شدن کپک زدن و بو گرفتن مواد غذایی در داخل ظرف می شود.

حتما مطالعه کنید: نقش بسته بندی در حفاظت از محیط زیست

انواع دستگاه سیل

دستگاه های بسته بندی سیل وکیوم انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

دستگاه سیل وکیوم رومیزی

دستگاه‌های سیل رومیزی در انواع مختلفی مانند دستی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک ساخته می‌شوند و از جنبه‌های مختلفی همچون اندازه، عملکرد و ویژگی‌های تکنولوژیکی برخوردارند. ابعاد کوچک این دستگاه‌ها، آن‌ها را برای مکان‌ها و فضاهای محدودی مناسب می‌کند. به علاوه، اندازه آن‌ها امکان استفاده در کسب و کارهایی با اندازه متوسط را نیز فراهم می‌سازد. این دستگاه‌ها از ویژگی‌هایی چون بدنه ضد زنگ و بهداشتی، وزن سبک و قابلیت حمل و نقل، توانایی طراحی قالب برای استفاده از ظروف مختلف، مصرف برق تک فاز یا سه فاز، همچنین قابلیت نصب سیستم‌های تزریق گاز، دستگاه‌های تاریخ زن و پمپ و واکیوم ساخته می‌شوند.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم ایستاده

در دنیای دستگاه‌های سیل وکیوم، دستگاه‌های ایستاده یا مبله با دو مکانیزم مختلف، یعنی کشویی و روتاری، طراحی و تولید می‌شوند. از ویژگی‌های جالب این دستگاه می‌توان به سرعت بیشتری در فرآیند بسته ‌بندی نسبت به دستگاه‌های سیل رومیزی اشاره کرد که این امر منجر به جلوگیری از هدر رفت زمان نیز می‌شود. از ویژگی‌های این نوع دستگاه‌ها می‌توان به بدنه ضد زنگ و بهداشتی، وزن سبک و قابلیت حمل و نقل، PLC و سیستم هوشمند، توانایی ساخت دستگاه برای استفاده از قالب‌ها و ظروف مختلف، مصرف برق تک فاز یا سه فاز، امکان نصب سیستم‌های تزریق گاز، دستگاه‌های تاریخ زن و پمپ و واکیوم اشاره کرد.

دستگاه سیل روتاری

دستگاه‌های سیل وکیوم روتاری تمام اتوماتیک، یک راهکار حرفه‌ای برای بسته ‌بندی محصولات تک نفره و به طور کلی برای محصولاتی که در ظروف پلاستیکی کوچک و با تیراژ بالا بسته ‌بندی می‌شوند، معرفی شده است. ویژگی‌های دستگاه سیل وکیوم شامل جنس بدنه استنلس استیل، نوع سیستم مکانیکی، مدل قالب چهارگوش یا لیوانی و ..، نیاز به برق تک فاز یا سه فاز، دارا بودن قابلیت نصب دستگاه تاریخ‌ زن حرارتی، قابلیت نصب سیستم تزریق گاز، صفحه نمایشگر دیجیتال، امکان نصب اجزای پر کن، ظرف ‌گذار و فویل‌ گذار است.

دستگاه سیل خطی یا ریلی

در صنعت بسته بندی دستگاه‌های سیل خطی، برای بسته‌ بندی انواع ظروف با ابعاد و اشکال متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به خصوص در کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی با تولید با سرعت بالا به کار گرفته می‌شود. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به توانایی سیل کردن ظروف با ابعاد و اشکال گوناگون، سازگاری با تغذیه برق تک فاز یا سه فاز، قابلیت ساخت در حالت‌های تک لاین، دو لاین، سه لاین و...، دارا بودن قابلیت نصب دستگاه تاریخ‌ زن حرارتی، قدرت نصب سیستم تزریق گاز و پمپ وکیوم، دارا بودن صفحه نمایشگر دیجیتال، امکان نصب اجزای پر کن، ظرف ‌گذار و فویل ‌گذار اشاره کرد.

خرید دستگاه سیل وکیوم

طراحی و ساخت دستگاه‌های بسته‌بندی سیل وکیوم یک دستگاه مهم در صنایع مختلف است که در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانند بسته ‌بندی و پلمپ کردن دهانه ظروف پلاستیکی را به خوبی انجام دهند. از جمله ویژگی‌های اصلی این دستگاه‌ها، سیستم تزریق گاز و پمپ وکیوم است که باعث افزایش ماندگاری محصولات، حفظ تازگی و کیفیت آن‌ها می‌شود.

شرکت آراد ماشین در سال 1389 با هدف طراحی و تولید دستگاه‌های صنایع غذایی و بسته بندی به عنوان یکی از پیشروها در زمینه تولید دستگاه‌ها و ماشین ‌آلات صنایع غذایی در ایران شناخته شده است. خدمات ارزشمند این شرکت، شامل ارائه مشاوره‌های تخصصی رایگان، یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش، ارسال دستگاه به کشورهای مختلف نظیر عراق، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، و کانادا، نصب، راه ‌اندازی و آموزش رایگان کار با دستگاه‌ها، امکان سفارشی‌ سازی دستگاه‌ها بر اساس نیاز مشتری و طراحی و ساخت انواع خطوط تولید محصولات مختلف می‌شود.

جمع بندی

به طور خلاصه، استفاده از دستگاه سیل وکیوم برای بسته بندی مواد غذایی یک راه حل عالی برای حفظ طعم و ارزش غذاها و همچنین جلوگیری از فساد آن‌ها است. با این روش ساده و کارآمد، می‌توانید با پک کردن ظروف از غذاهایتان بهترین استفاده را ببرید و همچنین آن‌ها را به صورت منظم و منظوره نگهداری کنید. از این پس، با استفاده از دستگاه سیل، لذت بردن از طعم خوشمزه و سالم غذاهایتان را تجربه کنید.

برگرفته از وبسایت: machinsaz.com

 

منبع: sharghdaily-922941

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد