hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > جانوری شبیه دایناسورها که نباید قدرت گازش را امتحان کنید!

جانوری شبیه دایناسورها که نباید قدرت گازش را امتحان کنید!

این لاک‌پشت با ظاهر ماقبل تاریخی خود، بزرگترین لاک‌پشت آب شیرین در آمریکای شمالی و جزو بزرگترین لاک‌پشت‌های جهان است.

فرادید| این لاک‌پشت تمساحی با ظاهر ماقبل تاریخ خود، بزرگترین لاک‌پشت آب شیرین در آمریکای شمالی و جزو بزرگترین لاک‌پشت‌های جهان است. این گونه با پوست خاردار، آرواره‌های منقارمانند و دم ضخیم و فلس‌داری که دارد بیشتر به عنوان «دایناسور دنیای لاک‌پشت‌ها» توصیف می‌شود.

به گزارش فرادید؛ این جانور با قدرت گازش می‌تواند استخوان انگشت یک انسان را به راحتی خرد کند؛ موضوعی که با ظاهر ترسناک آن کاملا تناسب دارد.

این لاک‌پشت‌های تمساحی که معمولاً فقط در رودخانه‌ها، کانال‌ها و دریاچه‌های جنوب شرقی ایالات متحده یافت می‌شوند، ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر می‌کنند. طول کاسه یا لاک نرها به طور متوسط ۶۶ سانتی‌متر و وزن آن‌ها حدود ۷۹ کیلوگرم است، هرچند وزن بیش از ۹۹ کیلوگرم هم ثبت شده است. ماده‌های بسیار کوچکتر حدود ۲۲ کیلوگرم وزن دارند. 

1

رفتار 

لاک‌پشت‌های تمساحی بیشتر عمر خود را در آب می‌گذرانند، به استثنای زمانی که ماده‌ها برای لانه‌سازی در عمق ۴۸ متری به سمت خشکی حرکت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند ۴۰ تا ۵۰ دقیقه قبل از هواگیری در سطح آب، زیر آب بمانند. 

لاک‌پشت‌های تمساحی از یک طعمه ذاتی منحصر به فرد برای شکار برخوردارند. زبان آن‌ها تکه گوشتی شبیه کرم به رنگ قرمز روشن است که وقتی در حالت بی‌حرکت در کف رودخانه آن را بیرون آورند، ماهی‌ها یا قورباغه‌های کنجکاو را گول می‌زند و آن‌ها را به قدری به سمت خود نزدیک می‌کند که به راحتی شکار می‌شوند. 

5

حفاظت

لاک‌پشت‌های تمساحی بالغ هیچ شکارچی طبیعی دیگری جز انسان ندارند. صیادها آن‌ها را بخاطر گوشت، صدف و فروش در تجارت حیوانات عجیب و غریب شکار می‌کنند. کاهش شدید جمعیت این حیوان به دلیل صید بی‌رویه و از دست دادن زیستگاه، ایالت‌ها را بر آن داشته تا از آن‌ها در سراسر محدوده خود محافظت کنند و آن‌ها را در فهرست گونه‌های در معرض خطر قرار دهند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-180548

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد