hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش‌بینی قیمت سکه امروز 22 اسفند/ تاکتیک بازارساز برای کوتاه کردن صف خرید/تب هیجانی خرید سکه فروکش می‌کند؟

پیش‌بینی قیمت سکه امروز 22 اسفند/ تاکتیک بازارساز برای کوتاه کردن صف خرید/تب هیجانی خرید سکه فروکش می‌کند؟

اقتصادنیوز: برخی از معامله‌گران معتقدند خبر عرضه سکه، نیم سکه و ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ممکن است موجب فروکش کردن تب هیجانی خرید سکه شود.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در معاملات نقدی روز گذشته دو نیمه متفاوت را تجربه کرد.در نیمه اول جناح کاهشی بازار قدرت را به دست گرفت و فلز گران بهای داخلی تا سطح ۳۶ میلیون و ۱۰۰  هزار تومان پایین آمد اما در ادامه معاملات  ورق در بازار سکه برگشت و کفه تروازی افزایشی ها سنگین شد.

در همین راستا طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه عصر دیروز با ۳۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بسته شد.البته  طبق ادعای معامله گران در بازار پشت خطی روند صعودی سکه باز هم ادامه پیدا کرد و فلز زرد رنگ داخلی به ۳۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.از سوی دیگر دیروز قیمت طلای آبشده هم در میانه‌های کانال ۱۳ میلیون در معامله بود.

همچنین ارزش ذاتی سکه در حال حاضر در حدود ۳۰ میلیون و ۶۸۴ تومان است و در حال حاضر حباب سکه در حدود ۱۶ درصد قرار دارد. 

البته این روز‌ها خبرهای عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلا توجه سکه بازان را به خود جلب کرده و آنطور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفته قرار است ششمین جلسه حراج سکه طلا امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه برگزار شود. برخی از معامله‌گران معتقدند  این خبر ممکن است  موجب فروکش کردن تب هیجانی خرید سکه در بازار شود.

تحلیلگران اقتصادی می گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در سناریو دوم مرز ۳۷ میلیون تومان را پیش‌روی خود دارد اما اگر در روز جاری نرخ دلار و طلا نزولی شود این امر ممکن است فشارفروش در بازار را زیاد کند و موجب عقب نشینی سکه تا ابتدای کانال ۳۶ میلیون تومان شود. 

منبع: eghtesadnews-634106

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد