hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > کاهش ۱۴ درصدی سرقت در قم

فرمانده انتظامی استان قم خبرداد؛

کاهش ۱۴ درصدی سرقت در قم

 فرمانده انتظامی استان قم گفت: با کمک مردم و همدلی بین دستگاه‌ها در شورای تأمین برای احقاق حق مردم، دومین استان در کاهش سرقت طی ۱۱ ماهه گذشته بودیم و سرقت‌ها ۱۴ درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان قم در نشست خبری که امروز ۲۱ اسفندماه در فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: کوچک‌ترین خدشه‌ای در امنیت انتخابات و روند اجرای آن با همت همکاران نیروی انتظامی رخ نداد؛ مأموریت خطیر ایام نیمه شعبان نیز با وجود کثرت زائران به خوبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در ۲۲ بهمن نیز با وجود کثرت جمعیت نسبت به سنوات قبل، این ماموریت و امنیت راهپیمایی نیز به صورت مطلوب انجام شد، ادامه داد: هدایت جامعه و آشنایی آنان با معضلات و مشکلات، هزینه‌ها را برای دولت و جامعه کاهش می‌دهد و در خصوص بهبود شرایط و وضعیت امنیتی استان و کشور تاثیرگذار است.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه افزایش نزاع و درگیری در شأن قم نبود و با محوریت معاونت اجتماعی و پلیس پیشگیری این نزاع به صورت سه درصدی کاهش یافت و ۳۹ درصد شرایط بهبود یافت، گفت: هر جایی که نگاه‌مان به مشکلات عمیق باشد و ورود جدی داشته باشیم رنج مردم کاهش پیدا می‌کند و در این راستا نیازمند یاری رسانه‌ها نیز هستیم.

میرحیدری اظهار کرد: با همدلی بین دستگاه‌های امنیتی و توجه استاندار به عنوان رئیس شورای تأمین استان در جهت هم افزایی بین دستگاه‌های امنیتی استان، با توجه به شرایط اقتصادی و نوع نگاه دستگاه قضا، در خصوص کنترل جرائم اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم با کمک مردم و همدلی بین دستگاه‌ها در شورای تأمین برای احقاق حق مردم، دومین استان در کاهش سرقت طی ۱۱ ماهه گذشته بودیم و سرقت‌ها ۱۴ درصد کاهش داشته است.

فرماندهی انتظامی قم بیان کرد: سرقت‌های خورد ۹ درصد کاهش داشته و سرقت‌های مهمه ۱۶ درصد و سرقت مسلحانه ۶۰ درصد کاهش داشته است؛ تجاوز به عنف ۲۱ درصد، شرکت‌های تحت عنوان مأمور نیز ۴۲ درصد، سرقت فروشگاه ۴۷ درصد، سرقت منزل ۲۸ درصد، سرقت اتومبیل ۱۹ درصد و سرقت موتورسیکلت ۲۵ درصد، سرقت بار و محموله ۱۸ درصد، آدم ربایی ۸۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش سرقت احشام و قتل و شرارت در استان قم تصریح کرد: در  زمینه سرقت احشام نیازمند اطلاع رسانی هستیم تا مردم به حفظ اموال خویش در دامداری‌ها توجه کنند. در بحث قتل نیز باید در معاونت پیشگیری و اجتماعی تلاش بیشتری داشته باشیم و از رسانه‌ها نیز یاری می‌طلبیم چرا که شرارت و قتل متاثر از فرهنگ غربی مانند مصرف مشروبات است و در این قتل‌ها و شرارت فرد در حالت طبیعی نبوده است.

میرحیدری با اشاره به اینکه باید به آگاهی و اطلاعات دادن به مردم برای حفظ اموالشان توجه کنیم، ادامه داد: اماکن و باغات به خصوص حاشیه شهر نیازمند توجه بیشتری برای حفظ مال خویش هستند.

فرماندهی انتظامی استان قم گفت: در حوزه جرائم سایبری نیز افزایش داشتیم که دلیل آن نبود و کاهش دانش این حوزه در میان مردم است؛ در این زمینه جرائم ۶۴ درصد رشد داشته است که عدد قابل توجهی است، باید با کمک رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر ۴.۵ تن انواع مخدر مکشوفه طی ۱۱ ماهه سال‌جاری بوده است، اضافه کرد: در حوزه جمع آوری معتادین با فعال کردن پلیس محلات اقدامات مطلوبی انجام شده است؛ زمانی که اطلاعات مردمی به پلیس اعلام شده در اسرع وقت شناسایی و برخورد با معتادین و فروشندگان مواد مخدر انجام شده است و تا بهبودی کامل این افراد نباید در جامعه رها شوند.

فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد: در حوزه تصادفات ۱۰ درصد، مصدومان ۱۲ درصد و در فوت موتورسواران نیز افزایش داشتیم؛ شرکت‌ها و کارفرمایانی که از اتباع فاقد مجوز نیز بهره می‌گیرند به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و باید از افراد دارای مجوز بهره ببرند و اتباع غیرقانونی نیز باید از کشور خارج شوند و طی سال جاری ۵۵ درصد از اتباع غیرقانونی بازداشت شدند و در سال آینده به صورت جدی با اتباع غیر مجاز برخورد می‌کنیم.

میرحیدری با اشاره به چهارشنبه آخر سال، گفت: چهارشنبه سوری به جای ارمغان شادی برای مردم تبدیل به رنجش شده است و تعداد زیادی سالانه فوت و یا قطع عضو می‌شوند؛ خانواده‌ها باید آگاه و هدایت شوند که خسارت به اموال مردم، راه‌بندان و آلودگی صوتی چه تبعاتی دارد، ما مخالف شادی مردم نیستیم و باید بزرگترها مراقب کودکان خویش باشند.

وی ادامه داد: امسال برنامه ما پیشگیری و بازداشت عناصر تأثیرگذار است، در سه سال گذشته تا این عناصر فراخوانده شده و برخی نیز با هماهنگی قضایی دستگیر می‌شوند؛ فروشنده مواد محترقه نیز تحویل مقام قضایی می‌شوند. عناصر اطلاعاتی فعال و تجهیز شده تا افرادی که دیگران را تهییج و تحریک می‌کنند تا به اموال عمومی، سوزاندن درخت‌ها و خسارت به آسفالت و راه بندان را شناسایی و دستگیری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ با شعار شما پلیس ما باشید تأثیر زیادی در بهبود شرایط داشته است، تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری مردم ۶ هزار و ۶۳۳ تماس با ۱۹۷ داشتند و میزان تماس افزایش هفت درصدی داشته همچنین انتقادات دو درصد رشد و شکایات ۴۵ درصد کاهش و تقدیر ۲۹ درصد افزایش داشته و ۷.۵ درصد پیشنهادات مردم در اصلاح فرایندها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴۶ نشست مستقیم با مردم هزار و ۲۳۴ نفر مراجعه به فرماندهی انتظامی داشتیم، اظهار کرد: شکایات مردم نیز بررسی می‌شود که اگر تخلفی متوجه به نوع عملکرد همکاران باشد پیگیری شده و مواردی که کذب باشد نیز حقی از همکاران نیروی انتظامی ضایع نخواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد