hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > بیانیه محمدرئوف قادری کاندیدای حوزه اورامانات درباره انتخابات دوره دوازدهم

بیانیه محمدرئوف قادری کاندیدای حوزه اورامانات درباره انتخابات دوره دوازدهم

محمدرئوف قادری، داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نماینده ادوار مجلس بعد از پایان انتخابات و مشخص شدن نتایج، بیانیه‌ای را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

محمدرئوف قادری، داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نماینده ادوار مجلس بعد از پایان انتخابات و مشخص شدن نتایج، بیانیه‌ای را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین مشروح کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

"بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ"

مردم شریف و ارجمند اورامانات

برادران، خواهران و همراهان گرامی 

سلام‌علیکم 

انتخابات با همه فراز و نشیب‌های آن به پایان رسید و آنچه ماندگار شد مِهر و صفا و دلگرمی شما سروران گرامی در همراهی با اینجانب «محمدرئوف قادری» داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

به مصداق "مَن لَم یَشکُرِ المَخلوقَ لَم یَشکُرِ الخالِقَ"

مراتب تقدیر و تشکر خود را از یکایک سروران، دوستان، همراهان، اقوام، اعضای ستادهای انتخاباتی، رسانه‌های گروهی و اصحاب رسانه خصوصاً مردم شریف شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث‌باباجانی که در ایام تبلیغات و انتخابات و حتی پس از آن بنده حقیر را  مورد لطف و عنایت خود قرار داده‌اند اعلام می‌دارم، از اینکه تاکنون فرصت قدرشناسی حضوری را نیافته‌ام پوزش می‌خواهم و امیدوارم خداوند متعال فرصت جبران همه خوبی‌های شما را برای اینجانب فراهم نماید. 

ضمن سپاس از حضور همه داوطلبان مجلس شورای اسلامی در رقابتهای انتخاباتی، اکنون که نتیجه انتخابات تعجب همگان را برانگیخته است به اعتبار آیه "إِنَّ اللَّـهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم" لازم میدانم مطالبی هر چند مختصر را تقدیم حضور نمایم:

 

١- آمده بودم برای بهره‌گیری از تجربه‌های تلخ و شیرین گذشته و گذر جامعه از سنت‌های پرهزینه قدرت چانه زنی، تا تجربه سی ساله‌ام را برای مطالبه حقوق سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورم و آنگاه دیار فراموش شده‌ام اورامانات بکار بگیرم و به جوانان و آیندگان دیارم نوید دهم در دنیای مدرن و آزاد جهانی شدن، اجازه نمی‌دهیم دیگر به بهانه ناامن بودن از خدمات حکومت محروم باشد.   

٢-آمده بودم گفتگو را جایگزین شیوه‌های غیر مدنی کنم تا دیگر بیش از این جوانان و توانایی‌های آنان هزینه نشود و با به کارگیری قدرت عقلانیت و شیوه مدرن مطالبه‌گری قلم و زبان را به خشونت و غلیان احساسات مسلط کنم تا دیگر به شیوه‌های پوپولیستی توسط بی‌سوادان سیاسی و فرصت طلبان جامعه دچار هزینه نشود، زیرا گرفتن حقوق مردم شرف و جرأت و مهارت مدنی می‌خواهد.  

٣-آمده بودم که بگویم در قاموس من انسان مدرن و مستقل که دارای قوه عقلانیت و تشخیص است و با استدلال‌های علمی و منطقی خود فلسفه زندگی را رقم می‌زند حضور دارد، زیرا در ادبیات سیاسی من انسان دیگر مرید و مراد نیست بلکه دارای کرامت و تساوی حقوق است، نه آنکه به شیوه فرمانبری که در آن خمودگی و دست بوسی باب دل ذهن‌های متحجر باشد، در قاموس سیاسی من وقتی پای نقد و تحلیل به میان می‌آید انصاف و اخلاق حضور دارد. 

۴-آمده بودم که بگویم ضعف‌ها را بیان می‌کنم که تکرار نشود و قوت‌ها را عیان میکنم تا جامعه دچار سیر قهقرایی نگردد و آینده روشن و امید بخشی را پیش روی آنان قرار می‌دهم، زیرا در دنیای آزاد و مردم سالار نقد و شک و سوال پایه بنیان‌های فکری است و حتی اگر دیگران را مورد کاوش قرار می‌دهم اخلاق و کرامت او برایم محترم است. 

۵-آمده بودم تا به مردم بگویم وقتی که توانایی استفاده از پتانسیل‌ها و قدرت دیپلماسی و چانه زنی در نمایندگانتان باشد دیگر جوانان لازم نیست قربانی احساسات گردند بلکه فریاد فرو خفته و زبان گویا و قلم توانای آنان برای دفاع از حقوق شهروندی‌شان در هر محفل و مجلسی خواهم بود، امروز شیوه گرفتن حقوق انسانی با دهه‌های گذشته فرق دارد دیگر به شیوه‌های غیر مدنی پناه بردن از یک طرف و برخورد قهری با آن از طرف دیگر نشان از شجاعت نیست، بلکه کم آوردن برهان و خرد را فریاد می‌زند. 

۶- آمده بودم تا به نخبگان و تحصیل کردگان اورامانات بگویم که خوب می‌دانید سکوت و منفعل بودن اکثر شما برابر است با خسارت سنگین بر جامعه و نتیجه آن حاکم شدن تفکری است که منافع عمومی را قربانی آرزوهای شخصی میکند، زیرا در علوم انسانی و سیاسی قهر نخبگان برابر است با عقبگرد جامعه و باب شدن شیوه‌های پرهزینه که این دور از تدبیر و عقلانیت است.

٧- آمده بودم که صدای کُردستان، صدای اورامانات و صدای شما، آری صدای شما در پارلمان ایران باشم، امّا شما نخواستید و  آنان نیز نگذاشتند و اکنون آهنگ کهنه سکوت و قهر و دیگر هیچ، تاریخ بر بی تفاوتی اکثر نخبگان و ظلم مجریان قضاوت خواهد کرد، امّا چقدر زود دیر میشود و ما همچنان بر مدار تکرار.

 بدیهی است نتیجه انتخابات حاصل از خرید و فروش آرا و تبانی و تقلب و استفاده از کدملی‌های لیست شده سازمان یافته مشروعیت قانونی و شرعی ندارد و افکار عمومی آن را نپذیرفته است، فلذا از پیگیری حقوق ضایع شده خود و شما مردم شریف اورامانات با دلیل و مستندات  مستدل تا حصول نتیجه کوتاه نخواهم آمد و مراتب اعتراض خودرا به مراجع ذیصلاح اعلام میدارم.

 

با احترام- محمدرئوف  قادری، نماینده ادوار و داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

 

منبع: etemadonline-654220

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد