hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رسانه ها اهدای مستمرخون را مدیریت کنند

رسانه ها اهدای مستمرخون را مدیریت کنند

مدیرکل انتقال خون قم گفت: در برخی زمان ها اهدای خون با نوسان مواجه می شود که در این راستا لازم است رسانه ها اهدای خون مستمر را مدیریت کرده و اهداکنندگان مستمر را معرفی کنند.

 

به گزارش رویداد ایران_قم،مرتضی نوریان در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که چهارشنبه بعد از ظهر در تالار شهید آوینی برگزار شد، ذخایر فراورده های خونی در قم را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: ذخایر فعلی فراورده های خونی پاسخگوی نیازهای استان قم است.

وی برضرورت تامین نیازهای استان قم به خون و فراورده های آن در ایام مختلف سال تاکید کرد و گفت: در روزهای اول و روزهای آخر ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش پیدا می کند و در شب های قدر و روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد افزایش اهدای خون در قم هستیم که این مسئله باید از سوی رسانه ها مدیریت شود.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به تاثیر کرونا در کاهش اهدا و مصرف خون در قم بیان کرد: با تعطیلی عمل های غیراورژانسی کاهش مصرف خون  را شاهد بودیم و در اسفند و فروردین کاهش اهدای خون ادامه داشت.

وی افزود:در فرودین ماه سال جاری و با توجه به بازگشت چرخه درمان مراکز درمانی به حالت عادی با افزایش دوبرابری مصرف خون و فراورده های خونی مواجه بودیم.

نوریان با عنوان اینکه مردان برای اهدای خون در هرسال چهار بار می توانند اقدام کنند، عنوان کرد: از مردم درخواست داریم که اهدای خون را به یک زمان خاص موکول نکنند و در زمان های مختلف به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در توازن اهدای خون گفت: از رسانه ها درخواست داریم اهداکنندگان مستمر خون را مورد تشویق قرار بدهند.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به رده سنی اهدا کنندگان خون، عنوان کرد: اهداکنندگان خون در رده های سنی 18 تا 60 سال می توانند به این صدقه جاریه رو بیاورند.

وی با تاکید براینکه اهدای خون می تواند زندگی مردم بسیاری را نجات دهد، گفت: هرواحد خون می توانند جان سه نفر را از مرگ قطعی نجات دهد.

نوریان نیاز ضروری مراکز درمانی به خون را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هر 10 دقیقه یکی از فراورده های خونی بین مراکز درمانی توزیع می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد