hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > پیشتازی قمی‌ها در کمک به نیازمندان / خدمات رسانی به ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار نیازمند

پیشتازی قمی‌ها در کمک به نیازمندان / خدمات رسانی به ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار نیازمند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری، ۳۲ میلیارد تومان صدقات مردمی داشتیم. همچنین ۶ میلیارد تومان نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است که استان قم در عملکرد کشوری جز اولین استان هاست.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، حجت الاسلام محمد طاها مهری در نشست خبری هفته احسان و نیکوکاری که در اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برگزار شد، عنوان کرد: ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که مجموع نفرات آن‌ها ۳۹ هزار ۳۷ نفر است که مطابق قانون دهک‌های یک تا پنج خدماتی مانند مسکن، فرهنگی، حقوقی، اشتغال و... را دریافت می‌کنند و دهک‌های یک تا سه کمک‌های معیشتی نیز دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در پنج حوزه حمایت و سلامت خانواده، اشتغال و خودکفایی، مسکن و امور مهندسی، فرهنگی و توسعه مشارکت‌های مردمی فعالیت دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) قم در ۱۱ ماه گذشته عملکرد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: در زمینه اشتغال و خود کفایی از یک میلیون شغلی که دولت سیزدهم برنامه ایجاد آن را داشته است ۵۰۰ هزار شغل را کمیته امداد تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) قم ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در نظر گرفته است، گفت: ۵۰ درصد از تسهیلات اشتغال و خودکفایی به صورت مددجویی و ۵۰ درصد غیرمددجویی است یعنی افرادی که تحت حمایت کمیته امداد نیستند اما در زمینه اشتغال نیاز به کمک دارند.

حجت‌الاسلام مهری ادامه داد: در زمینه آموزش کسب و کار، ایجاد و توسعه مشاغل نوین و دانش بنیان، بازاریابی و فروش محصولات مددجویان، حمایت و پایدار سازی اشتغال مددجویان، کاریابی برای نیازمندان اقداماتی صورت گرفته است که مجموع عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) قم در زمینه اشتغال ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به همکاری با فعالان کسب و کار و برگزاری جلسات با آنان، گفت: هر کسی که به کمیته امداد مراجعه می‌کند ابتدا موضوع کاریابی را برای او پیگیری می‌کنیم و در صورتی که امکان آن نباشد به دنبال ایجاد کسب و کار برای فرد می‌رویم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم درباره مسکن مددجویان اظهار کرد: موضوع مسکن بسیار حائز اهمیت است به همین خاطر در این زمینه نیز اقداماتی در زمینه نیز اقدامات خوبی احداث، تامین و ترمیم مسکن مددجویان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) قم در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری در زمینه تعمیر و مرمت مسکن مددجویان ۲۳ میلیارد تومان بوده است، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در خرید و احداث مسکن مددجویان ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه صندوق امداد و ولایت کمک می‌کند.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در بخش حمایت و سلامت خانواده بیان کرد: ارایه خدمات ویژه به سالمندان تحت پوشش ارتقاء افزایش شاخص های سلامتی خانواده مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیازمند، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان طرح های اشتغال، پرداخت سهم بیمه خانوار زنان روستایی، کمک معیشت به مددجویان تحت پوشش و کمک های موردی اعم از مددجویان و غیر مددجویان، کمک هزینه فرانشیز بیماران نیازمند، وام های ضروری نیازمندان از طریق صندوق امداد و ولایت، بانک‌ها و سایر صندوق ها،کمک به تامین تجهیزات و هزینه درمان بیماران صعب العلاج، هزینه درمان بیماران زمین‌گیر از جمله اقدامات این حوزه است.

حجت‌الاسلام مهری ادامه داد: مجموع عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) قم در این زمینه ۳۰۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیان کرد: برگزاری اردوهای آموزشی، تربیتی و زیارتی، ارایه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان و دانشجویان و ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی از جمله اقداماتی است که در زمینه فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه‌ ۷ میلیارد تومان هزینه شده است که با توجه به اینکه زیرساخت های آن در کمیته امداد وجود دارد حجم عملکردی آن بیشتر است.

حجت‌الاسلام مهری با بیان اینکه با اشاره به پیگیری حقوقی ۱۵۲ پرونده مددجویان در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری گفت: صدقات، زکوات، مراکز نیکوکاری و اکرام ایتام و محسنین چهار بخش مشارکت‌های مردمی است که بخشی از آن به صورت مستقیم اعم از نقد و کالا به کمیته امداد داده می‌شود و بخشی به صورت غیر مستقیم توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری می‌شود.

وی عنوان کرد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری، ۳۲ میلیارد تومان صدقات مردمی داشتیم همچنین ۶ میلیارد تومان نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده بوده است که استان قم در عملکرد کشوری جز اولین استان ها هست. این مبلغ در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است که ۴۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه ۳۵ هزار حامی، ۶ هزار ۷۶۸نفر ایتام و محسنین را تحت حمایت دارند، گفت: میانگین کمک به ایتام در کشور ۸۰۰ هزار تومان است که میانگین این رقم در قم بیش از یک میلیون و ۸۰۰ تومان است. در بخش محسنین نیز میانگین کشوری ۴۰۰ هزار تومان است که در قم بیش از ۸۰۰ هزار تومان است.

حجت‌الاسلام مهری ادامه داد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری، بیش از ۳۶ میلیارد تومان زکات نقدی و غیره نقدی دریافت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ مرکز نیکوکاری فعال در قم داریم که کمک های نقدی و غیرنقدی را دریافت می‌کنند، افزود: عملکرد نقدی و غیرنقدی مشارکت های مردمی در بخش‌های مختلف بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان بوده است که این رقم در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۹۰ میلیارد بوده است و ۴۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: مردم ۱۵۸ میلیارد تومان به صورت مستقیم به کمیته امداد و ۱۲۵ میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند که نشان از اعتماد بالای مردم به کمیته امداد دارد.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۶۰۰۰ و کد دستوری ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۲۵ ستاره یک مربع برای شرکت در جشن نیکوکاری اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد