hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آسیب سیل به هزار روستا در جنوب سیستان و بلوچستان / لزوم کمک‌رسانی در سریع‌ترین زمان

آسیب سیل به هزار روستا در جنوب سیستان و بلوچستان / لزوم کمک‌رسانی در سریع‌ترین زمان

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: سیل به ۱۶ شهرستان، ۱۰۰۰ روستا و ۴۰۰ هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان آسیب زده است.

به گزارش شبکه شرق، فاروق اعظمی در نطق پیش از دستور خود در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با اشاره به سیل اخیر جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سیل خسارت زیادی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به جا گذاشت. این سیل از ۲۶ شهرستان، ۱۶ شهرستان استان را درگیر آب گرفتگی کرد که در این میان جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر و بیش از ۱۰۰۰ روستا آسیب دیده‌اند.

اعظمی افزود: همچنین ۲۰ هزار کیلومتر راه و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل آسیب دیدند و ۲۵ محور اصلی و فرعی مسدود شدند. در حوزه کشاورزی نیز بیش از ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی آبی، ۱۹۰۰ هکتار اراضی باغی، ۲۰۰ واحد گلخانه، ۳۰۰ واحد دامداری روستایی و عشایری، ۲۷۰ حلقه چاه، ۱۰۰ کیلومتر راه بین مزارع و ۸۰ بند و سازه آبخیزداری خسارت دیده‌اند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: همچنین سیل به بیش از ۱۵۰ تیر برق و ۱۷ ترانس برق آسیب زده و بیش از ۱۰ کیلومتر از شبکه فشار متوسط و ضعیف را تخریب کرده است.حوزه تأسیسات آبی نیز در این سیل خسارت دیده است و بیش از ۵۰ حلقه چاه تخریب شده است.

اعظمی تاکید کرد: متاسفانه سیل در زمان اولیه چندان مورد توجه قرار نگرفت و امدادرسانی سرعت مناسب را نداشت. اما سپس سرعت امدادرسانی افزایش یافته است. مردم سیل زده نیازمند کمک و یاری هستند و اولویت‌های مورد نیاز برای بازگشت مردم به حالت عادی در سه بخش اصلی خلاصه می‌شود.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بازسازی زیرساخت‌های جاده‌ای و تکمیل طرح هادی روستای، اعطای کمک‌های بلاعوض دولت برای بازسازی منازل مسکونی و توجه به معیشت مردم در آستانه ماه مبارک رمضان از اولویت‌های مورد نیاز مردم است. از این رو از مردم و دولت درخواست داریم در سریعترین زمان ممکن این کمک رسانی ها انجام شود.

 

منبع: sharghdaily-922189

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد