hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > علت عدم مشارکت تهرانی‌ها و کرجی‌ها در انتخابات از نگاه روزنامه شهرداری تهران

علت عدم مشارکت تهرانی‌ها و کرجی‌ها در انتخابات از نگاه روزنامه شهرداری تهران

روزنامه همشهری نوشت: متأسفانه مشارکت در حوزه انتخابیه تهران عدد قابل‌قبولی نبود و ما نباید چشم خود را بر این واقعیت ببندیم که بخش زیادی از شهروندان تهرانی به دلایل مختلف در انتخابات شرکت نکردند.

روزنامه همشهری مدعی شد پایین بودن میزان مشارکت در تهران و کرج به دلیل مسائل سیاسی نبوده است. 

به گزارش همشهری، ساختار انتخابات در تهران ضد‌مشارکت و ضد‌عدالت است. این امکان فراهم نیست که شهروندان تهرانی در مناطق ۲۲گانه هرکدام نماینده خودشان را انتخاب کنند. آیا این با عدالت برابری دارد که یک شهروند در یک نقطه از کشور حق انتخاب یک نفر را دارد و یک شهروند در یک نقطه دیگری از کشور حق انتخاب ۳۰نفر را دارد؟ چرا نباید شهروندان تهرانی در هر منطقه نماینده خود را انتخاب کنند؟ عدم‌مشارکت را صرفا مرتبط با مسائل سیاسی نمی‌دانم.

این روزنامه سپس نوشته است: یکی از اتفاقاتی که در این دوره از انتخابات بسیار مورد توجه بود، میزان مشارکت شهروندان در انتخابات بود. متأسفانه مشارکت در حوزه انتخابیه تهران عدد قابل‌قبولی نبود و ما نباید چشم خود را بر این واقعیت ببندیم که بخش زیادی از شهروندان تهرانی به دلایل مختلف در انتخابات شرکت نکردند. پیامد عدم‌مشارکت شهروندان تهرانی این بود که باعث کاهش میانگین مشارکت درمجموع عدد کشوری شد. تهران و البرز 2 استانی بودند که میزان مشارکت آنها باعث کاهش سرجمع میزان مشارکت شد. 

 

منبع: etemadonline-653775

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد