hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > وزیر ارتباطات: شبانه‌روز مشغول افزایش سرعت و کیفیت اینترنت هستیم

وزیر ارتباطات: شبانه‌روز مشغول افزایش سرعت و کیفیت اینترنت هستیم

وزیر ارتباطات می‌گوید تنها در یک روز خاص به دنبال افزایش سرعت اینترنت نیستند و شبانه‌روز مشغول‌اند تا شبکه ارتباطی کشور پرسرعت‌تر و با کیفیت‌تر شود .

عیسی زارع‌پور، وزر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز ( ۱۶ اسفند) در پاسخ به سوالی در مورد افزایش سرعت اینترنت در ایام نوروز، اعلام کرد که آنها تنها در یک روز خاص به دنبال افزایش سرعت اینترنت نیستند و شبانه‌روز مشغول‌اند تا شبکه ارتباطی کشور پرسرعت‌تر و با کیفیت‌تر شود .

او در این مورد گفت: «ما همیشه برنامه برای افزایش سرعت اینترنت داریم، یکی از مسئولیت‌‌های اصلی ما افزایش سرعت و کیفیت اینترنت است. اگر الان بتوانیم در این زمینه کاری کنیم آن را به یک دقیقه بعد موکول نمی‌کنیم.»

زارع‌پور بازهم به پروژه فیبرنوری در این زمینه اشاره و اعلام کرد که تلاششان این است که تا انتهای سال پوشش فیبر نوری را به ۷ میلیون برسانند که باعث می‌شود، سرعت اینترنت صد برابر حالا شود.

در حالی قرار است میزان پوشش تا پایان سال به ۷ میلیون برسد که پیش از این زارع‌پور وعده داده بود این میزان به ۸ میلیون پوشش برسد. همچنین سایت نمایش وضعیت پوشش فیبرنوری نشان می‌دهد تا این لحظه بیش از ۶ میلیون پوشش فیبرنوری ایجاد شده که از این میزان تنها ۳۱۶ هزار و ۶۰۴ کاربر سرویس‌گیرنده فیبرنوری در کشور هستند.

برخط بودن ۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری 

همچنین وزیر ارتباطات به موفقیت همکاری بین وزارت کشور و وزارت ارتباطات در ایام انتخابات مجلس اشاره کرد و گرفت که ۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری در روز انتخابات برخط انجام شده است. او در این مورد گفت: «این تجربه مشترک وزارت ارتباطات و وزارت کشور اولین بار بود و یک قدم به انتخابات تمام الکترونیکی نزدیک شدیم و در ۴ حوزه رای‌گیری تمام الکترونیکی انجام شد.»

او همچنین به خراب‌کاری‌ها در این روز در زیرساخت‌ها ارتباطی انتخابات اشاره و اعلام کرد: «در روز رای‌گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود،اما قبل از اتفاق، کشف و برخورد شد. حتی یک مورد داشتیم که یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری شده بود ولی کشف و خنثی شد.»

 

منبع: sharghdaily-921969

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد