hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > دستگیری افرادی به دلیل خرید و‌فروش رای در هرمزگان

دستگیری افرادی به دلیل خرید و‌فروش رای در هرمزگان

رییس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: تخلفات نسبت به دوره‌های قبل بسیار کمتر بوده است و اخلال هنگام انتخابات بدین‌صورت بوده که برخی در اطراف مکان‌های رای‌گیری حضور پیدا کرده و به مردم اشاره می‌کردند که به کاندیدای مدنظرشان رای دهند که در این رابطه ۲ یا سه نفر دستگیر شدند.

به گزارش شبکه شرق، رییس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: افرادی به دلیل خرید و فروش رای و اخلال در روند برگزاری انتخابات در استان دستگیر شدند. 

عبدالله صادقی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها بیان کرد: تخلفات نسبت به دوره‌های قبل بسیار کمتر بوده است و اخلال هنگام انتخابات بدین‌صورت بوده که برخی در اطراف مکان‌های رای‌گیری حضور پیدا کرده و به مردم اشاره می‌کردند که به کاندیدای مدنظرشان رای دهند که در این رابطه ۲ یا سه نفر دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: برخی در فضای مجازی مطرح می‌کنند که نتیجه تغییر کرده است، اما این موارد صحت ندارد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و بازشماری صندوق حتما باید به دستور شورای نگهبان باشد و استان ورود مستقیم ندارد.

صادقی تاکید کرد: در مجموع انتخابات با امنیت کامل برگزار شده و هیچ مشکلی نداشتیم.

به گفته وی، تخلفات در انتخابات معمولا وجود دارد و کسانی که به نتیجه یا روند برگزاری انتخابات اعتراض دارند، از روز بعد از انتخابات تا ۱۷ اسفندماه (به مدت یک هفته) فرصت دارند در «سامانه داوطلب» شکایتشان را ثبت کنند و دفاعیه و مستندات خود را ارائه دهند و در پایان مهلت اعتراض، مستندات شاکیان بررسی می‌شود و اگر نیاز باشد بازرسی از شورای نگهبان برای بررسی موشکافانه‌تر به هرمزگان بیاید این اتفاق خواهد افتاد.

صادقی اضافه کرد: نیرو‌های انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی در شعب رای‌گیری حاضر بودند و گزارشات خود را از روند برگزاری ارائه خواهند کرد که این گزارشات تجمیع می‌شود و در روند بررسی تائید انتخابات کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: وظیفه ما صیانت از آرای مردم است و تلاش می‌کنیم حقی از شخصی ضایع نشود.

منبع: sharghdaily-921870

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد