hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > برنامه دولت برای سیل سیستان‌وبلوچستان/ ستاد سفر‌های نوروزی آغاز به کار کرد

برنامه دولت برای سیل سیستان‌وبلوچستان/ ستاد سفر‌های نوروزی آغاز به کار کرد

سخنگوی دولت اعلام کرد: در روز‌های اخیر حادثه سیل در سیستان و بلوچستان را داشتیم. با مردم این استان همدردی می‌کنم؛ کشته‌ای نداشتیم، اما این سیل خسارات مالی در پی داشت.

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی دولت گفت: سفر رئیس‌جمهور به الجزایر پس از ۱۴ سال صورت گرفت.

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری خود ضمن تشکر از ملت ایران برای حضور در انتخابات گفت: این مسأله بار تکلیف مسئولان را بیشتر می‌کند. کسانی که به هر دلیلی شرکت نکردند، امیدواریم گلایه‌هایشان منتقل شود و باز هم شاهد حضور آن‌ها باشیم. از مسئولان اجرایی و مردمی و آموزش و پرورش و ثبت احوال و وزارت کشور و قوه قضاییه و شورای نگهبان تشکر ویژه می‌کنم.

او در ادامه با اشاره به تجربه دولت در توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و بهره‌برداری از آن‌ها در انتخابات تاکید کرد: برای اولین بار بعد از اصلاح قانون انتخابات به صورت تماما الکترونیکی برخی فرآیند‌های آن انجام شد. در برخی حوزه‌ها هم فرآیند ۱۰۰ درصد الکترونیک با موفقیت برگزار شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: در روز‌های اخیر حادثه سیل در سیستان و بلوچستان را داشتیم. با مردم این استان همدردی می‌کنم، کشته‌ای نداشتیم، اما خسارات مالی در پی داشت. بلافاصله بعد از انتخابات وزیر کشور به این استان سفر کرد. وزیر نیرو هم بلافاصله در بازگشت از الجزایر به این استان رفت. اختیارات ویژه به استاندار داده شده بود و از این اختیارات بهره‌برداری کرده بود.

او ادامه داد: برق همه ۶۴ روستای سیستان و بلوچستان که قطع شده بود، وصل شد. عموم مشکلات آبرسانی‌ برطرف شده و بخشی که باقی مانده است، با حضور مقامات محلی و ملی در حال رفع است. حدود هزار خانوار در چادرهایی که در اختیارشان قرار گرفته، اسکان یافتند. راه‌های مواصلاتی باز شد و حدود ۱۰ محور باقی‌مانده که بازگشایی خواهند شد.

سخنگوی دولت گفت: سه بالگرد امدادرسانی در همان ابتدا وارد استان شد. اقلام مورد نیاز هم در اختیار سیل زدگان قرار گرفت.

بهادری جهرمی بیان کرد: امروز، روز درختکاری است و طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در ۴ سال را کلید زده ایم که تاکنون ۲۵۰ میلیون نهال تولید شده و بخش زیادی از آن‌ها کاشته شده است.

او با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به الجزایر تصریح کرد: این هفته رئیس‌جمهور در الجزایر برای شرکت در اجلاس کشور‌های صادرکننده گاز و همچنین دیدار‌های دو جانبه حضور داشت.

سخنگوی دولت بیان کرد: از امروز ،ستاد سفر‌های نوروزی با ۲۴ دستگاه آغاز به کار کرد که با محوریت وزارت گردشگری است. در همین راستا، یکی از مصوبات اخیر دولت اعطای مجوز به وزارت راه برای استفاده از روش‌های مختلف تامین مالی بانکی و حتی غیرنقدی برای بهسازی و نوسازی جاده‌ها بود و پیش از آغاز سفر‌های نوروزی این فرآیند نوسازی آغاز شده است.

منبع: sharghdaily-921815

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد