hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌‌تایمز در 10 کتاب صوتی

پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌‌تایمز در 10 کتاب صوتی

10 کتاب صوتی که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز هستند و توسط ناشران صوتی کشور منتشر شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

کتاب‌های صوتی از محبوبیت زیادی برخوردارند. کتاب‌های پرطرفدار و پرفروش دنیا نیز در لیست تولید ناشران کتاب‌های صوتی قرار گرفته‌اند؛ از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز. نگاهی گذرا به کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز گویای این است که کتاب‌هایی با موضوعات موفقیت و خودیاری، انگیزشی، مدیریت و کسب و کار در صدر فروش قرار دارند. در ادامه از 10 کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز که توسط ناشران صوتی کشور به کتاب صوتی تبدیل شده‌اند، می‌خوانید.

 

عادت‌های اتمی

 

«عادت‌های اتمی» نوشته جیمز کلیر با ترجمه هادی بهمنی با صدای سامان قلیچ‌خانی را نشر صوتی نوین منتشر کرده است. این کتاب راهنمایی کاربردی درباره‌‌ نحوه‌‌ تغییر تدریجی عادت‌‌های روزمره است. نویسنده با ترسیم قوانین کلی درباره‌‌ عادت‌‌ها، راهکارهایی را برای سازمان‌‌دهی عادت‌‌های خوب در مقابل عادت‌‌های بد ارائه می‌‌دهد. ویژگی این کتاب آموزشی و انگیزشی، تأکید روی تغییر تدریجی و مستمر عادت‌‌های انسانی است. به قول کلیر، نقطه‌‌ آغازین، تغییرات یک درصدی عادات در هر روز است.

کلیر، استاد خلاصه‌کردن موضوعاتی پیچیده در رفتارهایی ساده است؛ رفتارهایی که می‌توانند به راحتی در زندگی روزانه و کار انجام شوند. او در کتاب عادت‌های اتمی از موثق ترین ایده‌ها در زیست‌شناسی، روانشناسی و علوم مغز و اعصاب استفاده می‌کند و راهنمایی ساده و همه فهم برای پایدار ساختن عادت‌های خوب و از میان برداشتن عادت‌های بد می‌سازد. مخاطبین در طول این مسیر، با داستان‌های الهام‌بخش و سرگرم‌کننده‌ای مواجه می‌شوند: از قهرمانان المپیک و هنرمندان برجسته گرفته تا رهبران تجاری و پزشکانی که زندگی انسان‌ها را نجات می‌دهند.

 

چهار میثاق

 

«چهار میثاق» نوشته دون میگوئل روئیز با ترجمه دل‌آرا قهرمان و گویندگی نیما رئیسی را نشر صوتی ذهن آویز منتشر کرده است. روئیز در این کتاب تکان‌دهنده و الهام‌بخش، پرده از سرچشمه باورهای محدودکننده‌ای برمی‌دارد که ما را از لذت زندگی محروم می‌کنند و رنج‌ها و اضطراب‌هایی غیرضروری را به وجود می‌آورند. این اثر آموزنده که بر پایه خرد باستانی فرهنگ سرخپوستان «تولتک» شکل گرفته، نقشه راهی را پیش روی مخاطبین قرار می‌دهد که می‌تواند به سرعت، زندگی انسان‌ها را دگرگون سازد و آنها را با تجربه‌ای جدید و ناب از آزادی، خوشحالی واقعی و البته عشق آشنا کند. کتاب چهار میثاق، اثری ساده اما بسیار شگرف است که بدون شک، دریچه‌ای جدید را به سوی دنیایی لذت‌بخش‌تر و زیباتر برای مخاطبین خود باز می‌کند.

 

کتابخانه نیمه‌شب

 

«کتابخانه نیمه‌شب» نوشته مت هیگ با ترجمه نیما مانی با صدای آرمان سلطان‌زاده و شیما درخشش را نشر صوتی آوانامه منتشر کرده است. این کتاب رمانی فانتزی است که به اهمیت استفاده از فرصت‌های زندگی و قدردانی از داشته‌ها می‌پردازد. نورا، شخصیت اصلی رمان، در سیاهی مطلق به سر می‌برد، در یک شکست تمام و کمال. او همه‌چیزش را از دست داده است؛ در علائقش مثل شنای حرفه‌ای، یخچال‌شناسی، موسیقی و تحصیل در رشته‌ی فلسفه شکست خورده است، دو ماه مانده به ازدواجش مادرش را بر اثر سرطان از دست داده و نامزدی‌اش را برهم زده است و گربه‌ عزیزش هم جان می‌دهد. همه‌ این تاریکی‌ها باعث می‌شود نورا تصمیم بگیرد جهان را ترک کند ولی قبل از عملی کردن تصمیمش با اتفاق عجیبی مواجه می‌شود؛ او شب چند عدد از قرص‌های ضدافسردگی‌اش را می‌خورد ولی ناگهان نیمه‌شب بیدار می‌شود و به ساختمان کتابخانه‌ای می‌رود. کتابدار که شبیه کتابدار دبیرستان نورا است، به او می‌گوید کتاب‌های این کتاب زندگی‌هایی هستند که او می‌توانست داشته باشد. زن از نورا می‌خواهد یک زندگی را انتخاب کند و در آن بماند. نورا به ترتیب کتاب‌ها را می‌خواند؛ در یکی با نامزدش ازدواج کرده، در دیگری یخچال‌شناس شده و به قطب رفته و به همین ترتیب پیش می‌رود تا این‌که بالاخره در یک زندگی می‌ماند؛ در زندگی‌ای که به او فرصت می‌دهد از اول بسازد و مسیر دیگری را در پیش بگیرد.

 

نیمه تاریک وجود

 

«نیمه تاریک وجود» اثر دبی فورد با ترجمه فرناز فرود با صدای سمیرا جواهریان را نشر کلک آزادگان منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب از سایه می‌گوید؛ «سایه» در روانشناسی اسم‌های متعددی دارد مثل خویشتن جایگزین، خویشتن پایین‌تر، همزاد تاریک، خویشتن سرکوب‌شده، اید و اسم‌هایی دیگر. کارل یونگ بیان می‌کند که سایه، «آن شخصی است که ترجیح می‌دهید، نباشید.» اما حتی اگر آگاهانه تصمیم بگیرید که نیمه تاریک وجودتان را پنهان سازید، طبق نظر نویسنده باز هم آن نیمه تاریک، سایه‌ای خلق خواهد کرد. فورد در این اثر، راه‌هایی را ارائه می‌دهد که ما را قادر می‌سازد به جای پس‌زدن بخش‌های به ظاهر نامطلوب شخصیتمان، با آنها روبه‌رو شویم و حتی از آنها بهره ببریم. ممکن است سایه‌هایمان تهدیدکننده به نظر برسند اما آنها اغلب در به وجود آوردن تغییر و دگرگونی در زندگی بسیار تأثیرگذار هستند. با مطالعه کتاب نیمه تاریک وجود خواهید توانست استعدادها و قدرت‌هایی را در خود کشف کنید که در نیمه تاریک وجودتان جا خوش کرده‌اند.

 

اسرار ذهن ثروتمند

 

«اسرار ذهن ثروتمند» نوشته تی. هارو اکر با ترجمه  مرتضی ذوالانوار و گویندگی میلاد فتوحی را نشر صوتی   آوانامه منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب تأثیرگذار می‌گوید: «اگر پنج دقیقه به من مهلت دهید، می‌توانم آینده مالی شما را تا آخر عمرتان پیش‌بینی کنم!» او با تحلیل و شناخت «طرح و نقشه پول و موفقیت» در هر فرد این کار را انجام می‌دهد. همه ما یک نقشه مالی شخصی داریم که در ضمیر ناخودآگاهمان ریشه دارد و همین طرح و نقشه است که بیش از هر چیز دیگر، چگونگی وضعیت مالی ما در زندگی را تعیین می‌کند. طبق گفته‌های هارو اکر، شناخت و حتی تغییر این طرح و نقشه ذهنی، کار چندان سختی نیست. اگر مثل افراد ثروتمند فکر کنید و کارهای آنها را انجام دهید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید مثل آنها ثروتمند شوید.

 

نیروی حال

 

کتاب « نیروی حال» نوشته اکهارت تُله با ترجمه و صدای مسیحا برزگر را نشر صوتی ذهن آویز منتشر کرده است. پیام نویسنده در این کتاب ساده است: زندگی در اکنون، حقیقی‌ترین راه رسیدن به خوشبختی و روشن‌ضمیری است. ممکن است بگویید این پیام، چندان بدیع و جدید به نظر نمی‌رسد اما نثر بی‌آلایش، لحن حمایت‌گرانه و شور و اشتیاق تُله، این کتاب را به راهنمایی ایده‌آل برای هر کسی تبدیل کرده که تا به حال درباره معنای واقعی «زندگی در لحظه» تفکر کرده است. نویسنده قبل از هر چیز، آموزگاری جهانی است که می‌تواند مفاهیمی پیچیده را به ساده‌ترین شکل ممکن تشریح و بررسی کند. مخاطبین می‌توانند مطمئن باشند که با خواندن حتی یک فصل از این کتاب، بینشی متفاوت را نسبت به جهان هستی در خود مشاهده خواهند کرد و از این موضوع آگاه خواهند شد که چگونه افکار و احساسات شان، به مانعی بر سر راه رسیدن به زندگی پر از آرامش و خوشبختی تبدیل می شوند.

 

کار عمیق

کتاب کار عمیق

کتاب صوتی «کار عمیق» نوشته کال نیوپورت با ترجمه ناهید ملکی و گویندگی محمد ولیان را نشر نوین منتشر کرده است. این کتاب درباره توانایی و مهارت تمرکز بر روی یک مسئله مشخص صحبت می‌کند. این مهارتی است که به شما امکان می‌دهد تا به سرعت بر اطلاعات پیچیده تسلط داشته باشید و در زمان کمتری نتایج بهتری کسب کنید. نویسنده معتقد است که هرگاه بدون حواس‌پرتی و با تمرکز بالا روی هر مسئله‌ای تمرکز شود، این فرآیند باعث می‌شود شما در آنچه انجام می‌دهید بهتر عمل کنید و کار حس رضایت معمولی که ناشی از انجام مسئولیت فردی است را در فرد فراهم می‌کند. به طور خلاصه، کار عمیق مثل یک قدرت فوق‌العاده در اقتصاد قرن بیست و یکم با این حجم از رقابتی است که بین آدم‌ها وجود دارد. بسیاری از مردم، اغلب زمان خود را به مسائلی مانند بررسی وبلاگ‌ها و فضای مجازی و دیدن سریال و یا شاید سرگرمی‌های بیهوده و افراطی دیگری اختصاص می‌دهند که این امر، با کار عمیق و در پی آن رسیدن به نتایج مطلوب منافات دارد. نویسنده طی داستان‌های گوناگون تفکر کار عمیق را اینگونه مطرح می‌کند که پروراندن تئوری حرفه‌ای تمرکز کافی روی هر کاری، فواید بزرگی را به همراه خواهد داشت. نیوپورت در این کتاب سعی کرده با ترکیبی از انتقادات فرهنگی و در عین حال ارائه راهکارهای عملی، به لایه‌های مختلف کار عمیق بپردازد.

 

پدر پولدار، پدر بی‌پول

کتاب پدر پولدار، پدر فقیر

کتاب صوتی «پدر پولدار، پدر بی‌پول» نوشته رابرت کیوساکی با ترجمه مهرناز صائمی و گویندگی سید محمد صفوی را نشر صوتی پر منتشر کرده است. کی یوساکی در این کتاب داستان دو پدر خود را نقل می‌کند: پدر واقعی‌اش که او را «پدر بی‌پول» می‌نامد و پدر بهترین دوستش که به راهنما و «پدر پولدار» او تبدیل شد. یکی از این مردان، تحصیلکرده بود و تمام عمر خود را به عنوان یک کارمند گذرانده بود، در حالی که دیگری، از تجارب خود در زندگی درس آموخته بود و مسیر کارآفرینی را طی می‌کرد؛ مسیری که او را به یکی از ثروتمندترین مردان در هاوایی تبدیل کرد. کی یوساکی در کتاب کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» به ما نشان می‌دهد که چگونه این دو مرد با نگرش کاملا متفاوت خود نسبت به پول، سرمایه‌گذاری و تجارت به شیوه تفکر او به پول شکل دادند.

 

ارباب حلقه‌ها

 

کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها (جلد اول یاران حلقه) نوشته جی. آر. آر. تالکین با ترجمه رضا علیزاده و گویندگی آرمان سلطان‌زاده، سحر بیرانوند و مریم پاک‌ذات را نشر صوتی آوانامه منتشر کرده است. یاران حلقه، نخستین جلد از سه‌گانه‌ مشهور و حماسی‌فانتزی ارباب حلقه‌ها است. کتاب با جشن ۱۱۱ سالگی بیلبو آغاز می‌شود. بیلبو حلقه را به هابیت جوان -فرودو بگینز- می‌دهد، اما در این حلقه نیرویی مرگبار و خطرناک نهفته و اگر حلقه به دست صاحب اولیه‌اش -سائورون- بیفتد، سرزمین میانه به خشم و عذاب او گرفتار خواهد شد. حلقه باید نابود شود اما این نابودی فقط در مکانی به نام موردور امکان‌پذیر است و رفتن به موردور نیز یعنی رفتن به کام سائورون که در پی پس گرفتن حلقه است. سفر خطرناک است، اما باید انجام شود و گاندولف جادوگر، فرودو بگینز را راهی این سفر پر از حادثه و ماجرا می‌کند.

 

قوی سیاه

 

کتاب صوتی «قوی سیاه» نوشته نیکولاس طالب با ترجمه و گویندگی محمدابراهیم محجوب و مازیار ملکی را نشر صوتی آریانا قلم منتشر کرده است. این کتاب در مورد اتفاق‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و ریسک است؛ اتفاق‌های نادری که شناخت ما از موضوعات مختلف را زیر سوال می‌برند. نویسنده که ریاضیدان و متخصص مالی است در کتابش به ما کمک می‌کند که رویدادهای دور از دسترس را ببینیم و برایشان آماده باشیم. منتقدان قوی سیاه را از تاثیرگذارترین کتاب‌های بعد از جنگ جهانی دوم می‌دانند.

شنیدن کتاب صوتی قوی سیاه در واقع یاد گرفتن اصول ایمنی است؛ اصول ایمنی در دنیایی در حال تغییر و ناامن که هر لحظه چهره‌ متفاوتی به خودش می‌گیرد و می‌تواند بر سرمان آوار شود. هرچقدر بیشتر منتظر غیرمنتظره‌ها باشیم، کمتر از حضورشان آسیب می‌بینیم. کتاب قوی سیاه از سه بخش و یک مقدمه تشکیل شده است. مقدمه در مورد غیرعادی بودن دنیا صحبت می‌کند؛ بخش اول شامل فصل‌هایی در مورد قوی سیاه و تصورات اشتباه است؛ بخش دوم از رسوایی پیشگویی می‌گوید و بخش آخر در مورد اصول مجهز شدن در برابر قوهای سیاه زندگی‌ است.

 

سخن آخر

10 کتاب صوتی دیگر که براساس پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز تولید شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها عبارتند از: ما تمامش می کنیم(کالین هوور)، پس از تو(جوجو مویز)، بیمار خاموش(الکس مایکلیدیس)، هرگز سازش نکنید(کریس واس)، ناتور دشت(جی دی سلینجر)، من پیش از تو(جوجو مویز)، چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند(گری آرگو)، قدرت من هستم(جویل اوستین)، هنر ظریف بی‌خیالی(مارک منسون)، شیوه گرگ؛سیستم فروش خط مستقیم(جردن بلفورت). شما می توانید این کتاب های صوتی 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
لیلا شهبازیان
لیلا شهبازیان

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد