به گزارش اکوایران، حسین وطن خواه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسکو استان آذربایجان شرقی، اعلام کرد: در پی اعلام و شکایت فردی مبنی بر ربوده شدن دختر ۲۶ ساله‌اش در شهر جدید سهند و مطالبه بیش از ۶ بیت کوین (حدود ۲۰ میلیارد تومان) از سوی آدم رباها، دادستان اسکو با صدور دستورات لازم و با بسیج نیرو‌های فراجا و اداره اطلاعات شهرستان اسکو پس از ۵ روز تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیرو‌های فراجا و با هماهنگی دادستان محترم مرکز آذربایجان شرقی پس از شناسایی محل اختفای آدم ربایان طی عملیات شبانه فرد ربوده شده را آزاد و متهمین با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

از زمان فراگیرشدن ارزهای دیجیتال، بسیاری از منتقدان این نوآوری، به دلیل قابل‌ردیابی نبودنش، آن را ابزاری برای اعمال مجرمانه و تسهیل‌کننده جابجایی پول برای جنایتکاران می‌دانند. این ایده که بیت‌کوین، ارزی ویژه فعالیت‌‌های مجرمانه است، نخستین بار از زبان سیاست‌گذاران و برخی از صاحبان کسب‌‌وکار مطرح شد. جیمی دیمون ، مدیرعامل بانک جی‌‌پی‌‌مورگان‌، یکی از افرادی است که به این موضوع باور دارد. او مدعی شده که بیت‌کوین فقط برای «جنایتکاران و مردم کره‌شمالی» کاربرد دارد.

با این حال آمارهای جهانی نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد از کل تراکنش‌‌های بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ با فعالیت‌‌های غیرقانونی در ارتباط بوده است.