hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مقایسه دو سیل در سال‌ ۹۸ و ۱۴۰۲ در سیستان و بلوچستان+عکس

مقایسه دو سیل در سال‌ ۹۸ و ۱۴۰۲ در سیستان و بلوچستان+عکس

تصاویری از مقایسه دو سیل در سال‌ ۱۳۹۸ و سیل اخیر (۱۴۰۲) در استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

عکس زیر را مهدی معتق، استاد مرکز علوم تحقیقات زمین دانشگاه لایبنیتز هانوفر آلمان در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، این تصاویر مقایسه دو سیل در سال‌ ۱۳۹۸ و سیل اخیر (۱۴۰۲) در استان سیستان و بلوچستان است. او در توضیح این تصاویر نوشت: «شکل بالایی در تصویر مربوط به سیل دی ماه ۱۳۹۸ در سیستان هست. بعد از تهیه نقشه سیل مطلب کوتاهی به اتفاق دکتر آخانی نوشتیم مبنی بر اینکه باید طرحی نو در مدیریت سیل در ایران در انداخت، ۴ سال بعد دوباره همان مناطق محروم سیستان و دقیقا به همان شکل در پایین دست سدها و انواع و اقسام مخازن آبخیزداری دچار سیل و حادثه شد و مصیبت برای مردم فراهم آورد (تصویر پایینی). دولت‌ها می‌آیند و می‌روند ولی گویا قرار نیست کوچکترین تغییری در مدیریت گلنگی سیلاب در ایران پدید آید.»

سیلاب

او در توضیح بیشتر گفت: «چیزی که بسیار واضح است و با مقایسه تصاویر ماهواره ای این سیل با سیل دی ماه ۹۸ می‌توان به راحتی آن را استنتاج کرد این است که چاره مهار سیل در این منطقه به هیچ وجه سد سازی و مخزن آبخیزداری نیست.»

متعق ادامه داد: «کارهای بسیار بنیادی در ارتباط با حفظ ساختار دشت سیلابی با رعایت قوانین حاکم بر آنها، اصلاح سازه‌های مهندسی مانند پل‌ها و جاده‌ها افزایش ارتفاع آنها از سطح دشت سیلابی جهت کاهش ریسک، توسعه سطوح آبگیر و مدرنیزه کردن ساختارهای سنتی ذخیره آب در منطقه و اینگونه کارهای مشابه باید انجام شود.»

 

منبع: etemadonline-653675

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد