hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت رهن و اجاره آپارتمان‌های بازسازی شده در تهران+ جدول

قیمت رهن و اجاره آپارتمان‌های بازسازی شده در تهران+ جدول

اقتصادنیوز: در محله پاسداران رهن کامل آپارتمانی بازسازی شده با 120 مترمربع زیربنا و 14 سال عمربنا، یک میلیارد و 800 میلیون تومان و در کوی فردوس، رهن کامل واحدی 90 متری و 20 سال ساخت و بازسازی شده، 700 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، موقعیت ملک، میزان و نوع بازسازی، شرایط بازار ملک و نیازهای متقاضیان از مولفه‌های تاثیر بازسازی آپارتمان‌ بر ارزش آن است؛ یک واسطه‌گر ملکی در این رابطه می‌گوید: جذابیت واحدهایی که سن بنای بالایی دارند پس از بازسازی و به‌روزرسانی ساختار و ظاهر ملک افزایش می‌یابد و به ارزش آن نیز افزوده می‌شود.

او ادامه می‌دهد: مستاجران ممکن است به دلیل قدمت بنا و بافت قدیمی به سمت واحدهای سن بالا نروند؛ بنابراین بازسازی می‌تواند بر افزایش تقاضا و تمایل سکونت مستاجران اثر بگذارد؛ 6 ماهه اول سال که فصل جابه‌جایی است فرصت مناسبی است که موجران اقدام به بازسازی کنند.
خبر مرتبط
خبر مهم برای متقاضیان خرید مسکن/ افزایش دو برابری وام ودیعه+ جزئیات مهم
خبر مهم برای متقاضیان خرید مسکن/ افزایش دو برابری وام ودیعه+ جزئیات مهم

اقتصادنیوز:‌ بانک مرکزی اعلام کرد: از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن با هدف تنظیم بازار اجاره مسکن و حمایت از مستاجرین پرداخت شده است.

به گفته وی، رهن و اجاره‌بها بسته به موقعیت و متراژ بنا و برخی دیگر از امکانات آن، افزایش می‌یابد اما متناسب با عرف منطقه؛ موجر انتظار نداشته باشد که رهن کامل آپارتمانش پس از بازسازی تغییر چشمگیری داشته باشد و برای مثال از 500 میلیون تومان به یک میلیارد تومان برسد چراکه آنچه که در منطقه عرف است متناسب با ملک او در نظر گرفته می‌شود.

در محله پاسداران رهن کامل آپارتمانی بازسازی شده با 120 مترمربع زیربنا و 14 سال عمربنا، یک میلیارد و 800 میلیون تومان و در کوی فردوس، رهن کامل واحدی 90 متری و 20 سال ساخت و بازسازی شده، 700  میلیون تومان پیشنهاد شده است.

22

در سهروردی شمالی، برای رهن آپارتمانی بازسازی شده و 117 متری و دارای سن ساختی بالای 30 سال، 600 میلیون تومان رهن و 18 میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.

 

منبع: eghtesadnews-632512

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد