hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > سامانه هشدار سریع زلزله، چند درصد از مرگ‌ومیر ناشی از زلزله احتمالی تهران را کم می‌کند؟

سامانه هشدار سریع زلزله، چند درصد از مرگ‌ومیر ناشی از زلزله احتمالی تهران را کم می‌کند؟

علی نصیری گفت: طبق مطالعاتی که انجام شده سامانه هشدار سریع زلزله تا ۴۰‌درصد می‌تواند مرگ و میر را کاهش دهد و اگر این سامانه افتتاح شود نهمین کشور دنیا هستیم که سامانه هشدار سریع زلزله دارد و یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از علی نصیری روند نصب تجهیزات پایش و امداد زمین‌لرزه در تهران و اثر آن بر جلوگیری از خسارت‌های احتمالی زمین‌لرزه را بررسی کرده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه یکی از مولفه‌‌‌های آمادگی در برابر زلزله نصب سامانه‌های هشدار سریع است، گفت: در چند ماه آینده مقدمات افتتاح رسمی سامانه هشدار سریع زلزله را فراهم می‌‌‌کنیم چراکه سامانه هشدار سریع زلزله بر اساس اینکه کانون زلزله چقدر با تهران فاصله داشته باشد، نسبت به ارسال هشدار اقدام می‌کند، یعنی اگر زلزله دورتر باشد زمان بیشتری داریم و اگر نزدیک‌‌‌تر باشد زمان کمتری داریم. نتایج تست‌‌‌ها نشان می‌دهد اگر زلزله در فیروزکوه بیاید ۳۰ ثانیه فرصت برای آمادگی تهران داریم، اگر زلزله در اوشان فشم بیاید سه ثانیه فرصت باقی است و اگر داخل شهر تهران باشد هیچ زمانی نداریم و بر اساس مکان زلزله فرق می‌کند. اما طبق مطالعاتی که انجام شده این سامانه تا ۴۰‌درصد می‌تواند مرگ و میر را کاهش دهد و اگر این سامانه افتتاح شود نهمین کشور دنیا هستیم که سامانه هشدار سریع زلزله دارد و یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

 

منبع: etemadonline-653521

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد