hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) ۵ نکته جالب در مورد هواپیمای ترابری C-۵M Super Galaxy ساخت لاکهید

(تصاویر) ۵ نکته جالب در مورد هواپیمای ترابری C-۵M Super Galaxy ساخت لاکهید

در طول تولید ۲۱ ساله بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۹، در مجموع ۱۳۱ فروند هواپیمای C – ۵ توسط شرکت لاکهید تولید شده است. دو نوع اصلی از این جت تولید می‌شود. تاکنون ۸۱ فروند هواپیمای C – ۵ A در کنار ۵۰ فروند از نسخه C – ۵ B ساخته شده اند و بعد‌ها دیگر نسخه‌های ارتقا یافته نیز از راه رسیدند.

هواپیمای ترابری نظامی C-۵M Super Galaxy ساخت کمپانی لاکهید که برای اولین بار در اوایل دهه ۱۹۷۰ وارد خدمت نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا شد، بزرگ‌ترین هواپیمای ترابری راهبردی ارتش ایالات متحده آمریکا است. برخلاف هواپیما‌های ترابری تاکتیکی کوچک‌تر مانند C – ۱۳۰ هرکولس، C – ۵ یک هیولای مطلق است و ظرفیت حمل بار قابل توجهی فراتر از تمام همتایان خود دارد.

به گزارش روزیاتو، در طول تولید ۲۱ ساله بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۹، در مجموع ۱۳۱ فروند هواپیمای C – ۵ توسط شرکت لاکهید تولید شده است. دو نوع اصلی از این جت تولید می‌شود. تاکنون ۸۱ فروند هواپیمای C – ۵ A در کنار ۵۰ فروند از نسخه C – ۵ B ساخته شده اند و بعد‌ها دیگر نسخه‌های ارتقا یافته نیز از راه رسیدند. C – ۵ به طور انحصاری توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا استفاده می‌شود و تا به امروز نیز چنین بوده است.

۵ نکته جالب در مورد هواپیمای ترابری C-۵M Super Galaxy ساخت لاکهید

در طول ۱۸ سال گذشته عملیات‌های نظامی آمریکا، سوپر گلکسی C – ۵ M نقش مهمی در ارائه پشتیبانی لجستیکی در سراسر جهان داشته است. به ادعای نیروی هوایی این کشور، این هواپیما از زمان ورود به خدمت به ارسال تجهیزات حیاتی به مواضع آمریکا و متحدینش ادامه داده و از آویونیک‌های بهبود یافته و موتور‌های جدید بهره می‌برد.

سوپر گلکسی C – ۵ M هنوز هم بزرگ‌ترین هواپیمای واحد در ناوگان نیروی هوایی آمریکا تا به امروز است. براساس تحلیل بیزینس اینسایدر، این جت قرار نیست به زودی نیروی هوایی ایالات متحده را ترک کند و بسیاری انتظار دارند که این هواپیما تا سال ۲۰۴۰ در خدمت بماند.

منبع: fararu-715055

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد