hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تعمیق شکاف در اتحادیه اروپا بر سر انرژی هسته ای

تعمیق شکاف در اتحادیه اروپا بر سر انرژی هسته ای

نشست امروز (دوشنبه) کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشان داد که کشورهای اروپایی اختلاف عمیقی بر سر سیاست‌گذاری در حوزه انرژی هسته‌ای دارند.

 

به گزارش شبکه شرق، در نشست امروز کشورهای عضو اتحادیه اروپا، معلوم شد که اختلاف این کشورها در مورد سیاست‌های مربوط به انرژی هسته‌ای عمیق است.

در این جلسه، کشورهای اروپایی به ۲ دسته تقسیم شدند که یک گروه به رهبری فرانسه خواستار تجدید انرژی هسته‌ای هستند و گروه دیگر شامل اتریش و آلمان بر انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تمرکز دارند.

اختلافات سال گذشته کشورهای اروپایی بر سر سیاست‌گذاری انرژی هسته‌ای، نقش مخربی در سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا داشت.

گروهی متشکل از ۱۳ کشور و در صدر آن، فرانسه حامی ایجاد یک قدرت هسته‌ای در اروپا هستند که در نشست اخیر خواستار اختصاص بودجه های ویژه‌ای در این زمینه شدند.

این گروه در بیانیه مشترک خود اعلام کرد: تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای باید به چارچوب قانونی در اروپا تبدیل شود که نیازمند تامین مالی جدی است.

این بیانیه توسط بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، مجارستان، هلند، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی و سوئد امضا شد. ایتالیا در نشست حامی هسته ای مشارکت داشت اما بیانیه را امضا نکرد.

در همین حال، اتریش و آلمان گروهی از ۱۳ کشور دیگر را رهبری کردند تا از بروکسل بخواهند در حوزه سیاست‌های تقویت انرژی‌های تجدیدپذیر تمرکز کند.

در بیانیه این گروه البته هیچ اشاره مستقیمی به چگونگی مواجهه با انرژی هسته‌ای نشده است.

خروجی جلسه امروز اتحادیه اروپا، شکاف بر سر انرژی هسته ای و منعکس کننده اختلافات گسترده تر در اتحادیه اروپا بود.

فرانسه حدود ۷۰ درصد انرژی خود را از انرژی هسته‌ای تامین می‌کند و متحدان این کشور، برخی از کشورهای فقیرتر اروپای شرقی هستند که از راکتورهای هسته ای برخوردارند یا قصد ساخت آن را دارند تا اقتصاد خود را از زغال سنگ جدا کنند.

 

منبع: sharghdaily-921708

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد