hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مشارکت ۴۰درصدی به معنای قهر مردم از صندوق رای نیست؛ در کشورهای توسعه‌یافته هم وضع همین است!

مشارکت ۴۰درصدی به معنای قهر مردم از صندوق رای نیست؛ در کشورهای توسعه‌یافته هم وضع همین است!

روزنامه کیهان نوشت: ممکن است برای کشوری چون جمهوری اسلامی ایران که درصد مشارکت‌های بالای 70 و 80 درصدی را در انتخابات‌های خود تجربه کرده، مشارکت 41 درصدی چندان دلچسب نباشد. اما لازم است بدانیم درصد مشارکت در بسیاری از کشورهایی که خود را توسعه‌یافته و الگوی دموکراسی می‌دانند، بین 40 تا 60 در نوسان است.

روزنامه کیهان مدعی شده در کشورهای توسعه‌یافته آمار مشارکت انتخاباتی ۴۰ تا ۶۰ درصد است بنابراین مشارکت ۴۰ درصدی انتخابات ایران نشانه قهر مردم از صندوق رای نیست!

به گزارش کیهان، ممکن است برای کشوری چون جمهوری اسلامی ایران که درصد مشارکت‌های بالای 70 و 80 درصدی را در انتخابات‌های خود تجربه کرده، مشارکت 41 درصدی چندان دلچسب نباشد. اما لازم است بدانیم درصد مشارکت در بسیاری از کشورهایی که خود را توسعه‌یافته و الگوی دموکراسی می‌دانند، بین 40 تا 60 در نوسان است و در بسیاری از کشورهایی که آمار مشارکت 70 و 80 درصدی را تجربه می‌کنند – مانند استرالیا، بلژیک و برزیل- رای دادن در انتخابات اجباری است. بنابراین هرچند کاهش مشارکت در چند انتخابات اخیر یک هشدار است و باید به واکاوی علل آن پرداخت‌، اما خودحقیرپنداران و غرض‌ورزان حق ندارند بر مبنای این کاهش درصد‌، تحلیل‌های غیرواقعی ارائه کرده و از قهر مردم با نظام و امثالهم سخن بگویند.

 

منبع: etemadonline-653531

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد