به گزارش اکوایران، با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، زمان تغییر نصاب سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت از ۱۵ درصد به حداکثر ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

طبق اعلام سازمان بورس، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای جلوگیری از فشار فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت و رعایت این نصاب، به این نوع از صندوق‌ها مهلت شش ماهه‌ای داد که تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نسبت به رعایت نصاب سرمایه گذاری در سهام اقدام کنند.

صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت باید تا پایان اسفندماه سرمایه‌گذاری در سهام را از حداکثر ۱۵ درصد به حداکثر ۱۰ درصد از دارایی های صندوق کاهش می‌دادند که مطابق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس این مهلت تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عشقی دبیرشورای عالی بورس در خصوص جزئیات تصمیم شورای عالی بورس در خصوص نصاب اوراق دولتی گفت: شورای عالی بورس در راستای کمک به مدیریت نقدینگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت را از حداقل ۲۵ درصد به حداقل ۲۰ درصد تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ کاهش داد.