hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > فارس با کاهش 65 درصدی بارندگی مواجه است/بهینه‌سازی مصرف ضروریست

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس:

فارس با کاهش 65 درصدی بارندگی مواجه است/بهینه‌سازی مصرف ضروریست

در نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان آب منطقه‌ای و دانشگاه‌های استان فارس، بر لزوم در اولویت قرار گرفتن موضوع مصرف بهینه آب و فرهنگسازی در این زمینه، تاکید شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در حاشیه این نشست ضمن تشریح وضعیت منابع آبی استان گفت: محافل دانشگاهی با عنایت به جایگاهی که به واسطه ارتباط نزدیک با قشر تاثیرگذار دانشجو و نیز اجتماع  دارند می‌توانند در موضوع بسیار مهم آب، مصرف بهینه و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب کمک رسان باشند.

سیاوش بدری گفت: میانگین بارش 55 ساله استان فارس 303 میلیمتر است که با لحاظ کردن واقعیت اقلیم خشک و نیمه خشک فارس، در سال آبی فعلی نسبت به میانگین بلند مدت کاهش 65 درصدی را شاهد هستیم. هرچند تا پایان سال آبی جاری، انتظار بارش‌های بیشتری وجود دارد.

وی افزود: قطعا با قناعت و صرفه جویی بهره برداران به ویژه در بخش کشاورزی و به کارگیری روش‌های نوین آبیاری و همچنین رعایت  الگوی کشت از طریق مساعدت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و به خصوص محافل دانشگاهی می‌توان جامعه  را با این واقعیت‌ها سازگار کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس اضافه کرد: تحویل حجمی آب به بهره برداران بخش کشاورزی از طریق نصب کنتور بر روی چاه‌ها در استان با جدیت دنبال شده است، جلوگیری از افزایش برداشت از چاه‌های پروانه دار در مدیریت مطلوب منابع آب تاثیر بسزایی دارد.

حمید رضا حیدری رییس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای فارس  نیز در این نشست با اشاره به تجهیز بیش از 20 هزار حلقه چاه به کنتورهای حجمی، افزایش تعامل بین دانشگاه و متولیان آب استان را خواستار شد.

صدیقه حسن زاده رییس گروه حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی نیز گفت: دانشگاه‌ها با توجه به ضرورت به روز شدن  در مسایل و مباحث علمی، همیشه توانایی و قابلیت بسیار خوبی در مشاوره به دستگاه‌های اجرایی دارند .

مسعود نوشادی از دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز هم با اشاره به روند خوبی که آب منطقه‌ای فارس در بحث سخت افزاری شامل احداث سدها و حوضچه های تغذیه مصنوعی داشته است، گفت: همگی ما در امر مهم نرم افزاری یعنی فرهنگ سازی و آموزش بهینه مصرف کردن نیاز به کار و تمرکز بیشتری داریم.

 ماریا خسروی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز نیز با اشاره به قابلیت این دانشگاه تولید محتواهای پویانمایی برای کمک به فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، در این زمینه اعلام آمادگی  کرد .

بهنام ژیانی، یوسف حسن شاهی و عزت الله رضایی نیز به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سخنانی به لزوم حفاظت کیفی آب بهداشتی اشاره کردند و پیشنهاد اتی ارایه دادند.

محمدمهدی شریفی نماینده مجری طرح فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش مصرف بهینه آب نیز در این جلسه گفت: چنین نشست‌هایی با کیفیتی بالاتر در آینده به شکل مستمر تداوم خواهد داشت.

شریفی تاکید کرد که شرکت آب منطقه‌ای فارس در همه زمینه‌ها به‌ویژه مبحث فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، از جامعه دانشگاهی انتظارات بیشتر دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد