hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > خبر مهم برای متقاضیان خرید مسکن/ افزایش دو برابری وام ودیعه+ جزئیات مهم

خبر مهم برای متقاضیان خرید مسکن/ افزایش دو برابری وام ودیعه+ جزئیات مهم

اقتصادنیوز:‌ بانک مرکزی اعلام کرد: از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن با هدف تنظیم بازار اجاره مسکن و حمایت از مستاجرین پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ طی این مدت از مجموع ۴۵۴ هزار و ۶۰۱ متقاضی معرفی شده از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به بانک ‌های عامل برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن که نسبت به تشکیل پرونده اقدام نموده‌اند، تعداد ۳۹ هزار و ۸۵۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۶۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و الباقی متقاضیان نیز (تعداد ۶۰ هزار و ۷۵۱ نفر) در حال سپری کردن فرآیند تشکیل پرونده می‌باشند تا در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

خبر مرتبط
تسهیلات کمک ودیعه مسکن چه زمانی ۲ برابر می‌شود؟
تسهیلات کمک ودیعه مسکن چه زمانی ۲ برابر می‌شود؟

اقتصادنیوز: افزایش وام به ۲۰۰ میلیون تومان مستلزم آن است که طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره بهای املاک مسکونی که به تصویب مجلس رسیده توسط شورای نگهبان تایید شود.

این گزارش حاکی است، طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز مجموعاً ۴۵۴ هزار و ۳۵۸ متقاضی به مبلغ ۱۳۸ هزار میلیارد ریال موفق به دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع مالی اختصاص یافته به ستاد ملی مقابله با کرونا شدند.

منبع: eghtesadnews-632281

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد