hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) پرنده‌ای قاتل هم قد انسان؛ کروکودیل‌ می‌خورد و خانواده اش را می‌کشد!

(ویدئو) پرنده‌ای قاتل هم قد انسان؛ کروکودیل‌ می‌خورد و خانواده اش را می‌کشد!

ارتفاع این شکارچی مخوف تا ۱.۵ متر می‌رسد. این پرنده ترسناک در باتلاق‌ها بی‌حرکت می‌ایستد، سپس به سمت جلو حرکت می‌کند تا طعمه‌های خود را با نوک ترسناک خود ببلعد.

شوبیل (Balaeniceps rex) یا لک‌لک‌ نیل که در مرداب‌ها و باتلاق‌های شرق آفریقا زندگی می‌کند، از ماهی و خزندگان تغذیه می‌کند. این پرنده به جا مانده از ماقبل تاریخ می‌تواند تا ۱.۵ متر رشد کند. منقار تیز این پرنده که ۰.۳ متر طول دارد، عنوان سومین منقار بزرگ را در میان بزرگ‌ترین منقارهای جهان از آن خود کرده است.

منقار غول پیکر و پاهای دراز و لاغر، شوبیل را به یک شکارچی مهیب تبدیل می‌کند، او کاملاً بی‌حرکت می ایستد سپس به سمت جلو حرکت می‌کند تا طعمه را بگیرد و بعد آن را کامل می‌بلعد. پژوهشی که در سال ۲۰۱۵ در مجله پرنده‌شناسی آفریقا منتشر شد، نشان داد که گربه‌ماهی رایج‌ترین طعمه این پرنده است و حدود ۷۱ درصد از وعده‌های غذایی آن را تشکیل می‌دهد. با این حال، او به قاتل مارماهی، مار و حتی بچه کروکودیل نیز معروف است.

آن‌ها عمدتاً تک‌همسر هستند و هربار می‌توانند سه تخم بگذارند. اگرچه، به دلیل رقابت بین خواهر و برادر، معمولاً فقط یکی تا بزرگسالی زنده می‌ماند. با این حال این معمولاً بزرگترین فرزند خانواده است که یا بر سر غذا با خواهر و برادرها رقابت می‌کند یا آنها را می‌کشد.

5999470

این رفتار در فیلم‌هایی که از این پرندگان وحشی گرفته شده به تصویر کشیده شده است که جوجه بزرگ‌تر را در حال گاز گرفتن خواهر یا برادر کوچک‌ترش نشان می‌دهد. جالب است بدانید، وقتی مادر به لانه برمی‌گردد، هیچ مراقبتی از فرزند کوچکتر نمی‌کند و حتی سعی نمی‌کند او را نجات دهد.

5999346

اگرچه گاهی اوقات شوبیل‌ها به اشتباه به عنوان لک لک شناخته می‌شوند، اما در واقع تنها عضو سرده Balaeniceps و خانواده وسیع‌تر Balaenicipitidae است که نزدیک‌ترین خویشاوندان زنده آن پلیکان‌ها هستند. اجداد آن از راسته Pelecaniformes در پایان دوره کرتاسه ۱۴۵ میلیون تا ۶۶ میلیون سال پیش ظهور کردند. این پرنده با منقار بزرگ در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت قرار دارد و تنها ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ پرنده از این گونه در حال حاضر زنده است.

منبع: خبر آنلاین

منبع: faradeed-179341

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد