hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > رونمایی از نسخه ۴ نرم‌افزار جامع تفاسیر نور

رونمایی از نسخه ۴ نرم‌افزار جامع تفاسیر نور

 نسخه ۴ نرم افزار جامع تفاسیر نور در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طلاب و پژوهشگران قرآنی در سالن جلسات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور رونمایی شد.

.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم ،چهارمین نسخه نرم‌افزار «جامع تفاسیر نور» به عنوان جامع‌ترین دانشنامه قرآن پژوهی هوشمند و جز مهم‌ترین و فاخرترین برنامه مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور است.

 در این نسخه بیش از ۹۰۰ عنوان کتاب تفسیری به عنوان منابع استفاده شده و از کتب قوی و معتبر اهل سنت نیز در تولید این نرم افزار بهره‌مند شده است.

همچنین تفاسیر مختلف در این نرم‌افزار جداسازی شده است که ۱۳۷ عنوان ترجمه به ۳۳ زبان زنده دنیا در این نرم افزار وجود دارد.

در بخش دانشنامه با انتخاب هر آیه می‌‌شود به احادیث شیعی و غیر شیعی مرتبط با آن آیه نیز دسترسی پیدا کرد. همچنین با انتخاب یک آیه می‌توانید شبیه‌ترین آیات به آیه مذکور را نیز جست‌وجو کنید.

در این نرم‌افزار، ۴ ترجمه گویا وجود دارد و راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است تا تمام قرآن پژوهان بتوانند به آسانی از آن بهره‌مند شوند.

در نسخه چهارم توجه ویژه‌ای به الفاظ قرآن کریم شده و بیش از ۱۶ هزار واژه غیر تکراری قرآن کریم در این نرم‌افزار به کاربر ارائه شده است.

خاطرنشان می‌شود: بیش از ۷۰ ترجمه فارسی از قرآن کریم در این نسخه قرار دارد و این انتخاب برای مخاطبین است که هر کلمه در آیه را با تفاسیر مختلف بررسی کند.

خبرنگار: هانی احمدزاده 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد