hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > ارسال ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر اشراق

ارسال ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر اشراق

دبیر ششمین جشنواره شعر اشراق، اظهار کرد: ۹۰۰ اثر دریافتی از ۱۶۳ شاعر در سه مرحله داوری شد، به این ترتیب ۶۰۰ اثر به مرحله دوم و ۱۳۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،سیدمحمد جواد شرافت در نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق که امروز ۱۳ اسفندماه برگزار شد، بیان کرد: هویت بخشی به شعر دینی و حوزوی، کشف استعدادهای تازه در فضای شعر حوزه، تشویق و انگیزه دادن به شاعران شعر حوزه، تقدیر از چهره‌های غیر حوزوی که به فضای شعر حوزه کمک کردند از جمله اهداف جشنواره بوده است.

دبیر ششمین جشنواره شعر اشراق، ادامه داد: ۹۰۰ اثر از ایران و افغانستان با موضوعات آزاد و بخش ویژه دنیای مدرن به دبیرخانه ارسال شده است، و لذا ۳۰ اثر از افغانستان ارسال شده و یک برگزیده هم از بین این آثار خواهیم داشت.

وی افزود: در بخش رصد و نشان اشراق می‌خواهیم از دو چهره غیر حوزوی؛ استاد محمدعلی مجاهدی و مهدی جهان‌دار به دلیل کنش حوزوی و انقلابی تجلیل خواهد شد.

شرافت با اشاره به بخش رویش‌ها مربوط به شاعران دهه ۸۰ که آینده شعر حوزوی هستند، اظهار کرد: ۹۰۰ اثر دریافتی از ۱۶۳ شاعر در سه مرحله داوری شد، به این ترتیب ۶۰۰ اثر به مرحله دوم و ۱۳۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی با بیان اینکه تمرکز ما بر شاعران حوزوی بوده است، عنوان کرد: ۲۹ نفر برگزیده داریم که از تعداد ۸ نفر در سطح اول و دیگر برگزیدگان در سطح دوم تجلیل خواهند شد.

دبیر ششمین جشنواره شعر اشراق، بیان کرد: در بخش کلاسیک؛ حجج الاسلام ذکریا اخلاقی، جواد محمد زمانی، محمدحسین انصاری نژاد و انسیه سادات هاشمی، در بخش نو؛ سید سلمان علوی و علی محمد مودب، در بخش نوحه و سرود؛ حجت الاسلام حامد اهور و رضا خورشیدی فرد، در بخش کودک و نوجوان؛ تقی پورمتقی و علی باباجانی، در بخش رویش‌ها؛  سید مهدی حسینی رکن آبادی  داوران جشنواره هستند.

شرافت یادآور شد: دوشنبه ساعت ۱۶ در سالن شیخ طوسی ستاد دفتر تبلیغات با حضور اساتید شعر حوزه و برگزیدگان محفل شعرخوانی خواهیم داشت.

لزوم توانمندسازی طلاب در بخش‌های هنری، رسانه‌ای و ادبی

روح الله رفیعی رئیس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در رویکرد جدید معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه یکی از اصلی‌ترین کارها توانمند سازی طلاب در بخش‌های هنری، رسانه‌ای و خاصه ادبی که پایه و اساس آثار هنری است.

وی با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته جشنواره‌های متعددی احیا و برگزار شد، ادامه داد: چهارمین جشنواره فیلم اشراق، جشنواره ادبیات دینی کودک و نوجوان از جمله این جشنواره‌ها بوده است.

رفیعی ادامه داد: با همت همکاران در انجمن شعر طلاب، ششمین جشنواره فراخوان شد و روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۹ شاهد برگزاری اختتامیه در سالن اجتماعات غدیر هستیم.

رئیس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین نگاه در حوزه جشنواره شروع یک جریان با شناسایی آثار هنرمندان به‌عنوان شعرای طلاب و پرورش این استعدادها است که به جمع شعرای آیینی اضافه خواهند شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش‌هایی در جشنواره خواهیم داشت شاهد آثار جدید در ادبیات و شعر فارسی باشیم.


خبرنگار: هانی احمدزاده

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد