hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > پروژه‌ای برای حمایت از هنر

پروژه‌ای برای حمایت از هنر

 سال‌هاست با دو عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌های نوآور مواجهه هستیم. بارها همکاری این دو مجموعه با یکدیگر در جامعه تحسین افکار عمومی را برانگیخته است. یکی از این همکاری‌ها در آخرین ماه سال، به نفع هنر و هنرمند صورت گرفت. همدلی با هنر باعث تولد یک همکاری میان «گروه توسعه کسب و کار آذرستان» و «آرت‌یونیتی» شد. 

«آرت‌یونیتی»، استارت‌آپ فروش آثار هنری با حمایت و مشارکت «گروه توسعه کسب و کار آذرستان»، به خلق ۱۲۰۰ اثر هنری یاری رسانده‌اند تا سال نو فرصتی باشد برای میزبانی ۱۲۰۰ خانه از ۱۲۰۰ اثر نقاشانه در سراسر ایران.

«گروه آذرستان» با فعالیت در بیش از سیصد پروژه صنعت احداث، در ۳۵ سال گذشته نقش برجسته ای در توسعه زیرساخت این صنعت در کشور داشته است. 

پیش از آغاز سفر، این تجربه در قالب نمایشگاهی از ۵۰۰ اثر منتخب در معرض دید مخاطبین گذاشته شد. نمایشگاه دو روزه نقاشی ۲۴×۱۸ که 10 و 11 اسفند ماه سال جاری برگزار شد، تلاش کرد تا دریچه‌ای باشد به نگاه ۴۶ هنرمند معاصر ایرانی؛ که در امتداد مسیر هنری‌شان کوشیده‌اند مخاطبشان را از دیدن یک اثر هنری به وجد بیاورند.

در دو روز برگزاری این نمایشگاه، مجموعه‌ای از هنرمندان، فعالان حوزه صنعت و مردم از این آثار بازدید کردند. 

حمایت گروه آذرستان از هنر و هنرمندان در چارچوب همکاری با کسب‌و‌کارهای نوپای بخش خصوصی نشان از اهمیت جایگاه هنر برای کسب و کارهای با سابقه در چهارچوب مسئولیت‌های اجتماعیشان دارد. این همکاری همچنین نوید حضور استارت‌آپ‌های هنری در بازار مستقل هنر را می‌دهد. 

عطا مهراد؛ هم‌بنیانگذار استارت‌آپ آرت‌یونیتی گفته است: وقتی آرت یونیتی خودش را مستقل تعریف کرد و برای حفظ این استقلال از برخی منابع مالی دوری کرد، با این مسئله مواجه شد که به‌تنهایی نمی‌تواند هزینه‌ها را تامین کند. به همین خاطر زمانی که یک نهاد صنعتی مثل «گروه توسعه کسب و کار آذرستان» (که به جهت فعالیت در حوزه عمرانی ، توان مالی‌اش با نهاد فعال در حوزه فرهنگ متفاوت است) برای خودش مسئولیتی اجتماعی، فرهنگی و هنری تعریف کرد و تصمیم گرفت نیاز را رفع و سرمایه جذب کند. دقیقا اتفاقی افتاد که در رویداد 18*24 و با کمک گروه توسعه کسب و کار آذرستان رخ نموده است.

 

منبع: sharghdaily-921443

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد