hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > در این کشور همین یک هفته پیش 170 کشاورز اعدام شدند!

در این کشور همین یک هفته پیش 170 کشاورز اعدام شدند!

دادستان بورکینافاسو می گوید: حدود ۱۷۰ نفر در حملات به روستاهای شمالی این کشور کشته شدند.

دادستان بورکینافاسو می گوید: حدود ۱۷۰ نفر در حملات به روستاهای شمالی این کشور کشته شدند.

به گزارش شفقنا، یک دادستان عمومی منطقه امروز یکشنبه گفت: حدود ۱۷۰ نفر در حملات یک هفته پیش به سه روستا در شمال بورکینافاسو اعدام شدند. براساس این گزارش حمله افراد مسلح به دستکم سه روستا در استان یاتنگا در ۲۵ فوریه باعث کشته شدن نزدیک به ۱۷۰ نفر شده است که اکثر آنها کشاورز و روستایی بوده‌اند. این حملات تعدادی دیگر را مجروح و خسارات مادی برجای گذاشت.

بازماندگان این حملات گفتند که ده ها زن و کودک خردسال در میان قربانیان هستند. این حمله جدا از عملیات مرگبار در یک مسجد و یک کلیسا در شمال بورکینافاسو است که یک هفته پیش رخ داد که هنوز آمار رسمی کشته‌های این حملات نیز اعلام نشده است.

بورکینافاسو با یک خیزش تکفیری دست و پنجه نرم می کند که توسط شورشیان وابسته به القاعده و گروه داعش دست و پنجه نرم می کند. داعش از سال ۲۰۱۵ و در پی ظهور در کشور همسایه – مالی- وارد بورکینافاسو شد. این خشونت ها تقریباً ۲۰۰۰۰ نفر را کشته و بیش از دو میلیون نفر را در بورکینافاسو، یکی از فقیرترین کشورهای جهان آواره کرده است. این درحالی است که ژنرال ابراهیم ترائوره که در سال ۲۰۲۲ در این کشور کودتا کرده تاکنون نتوانسته جلوی حملات تکفیری را بگیرد.

منبع: etemadonline-653461

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد